נשיא לשכת היועצים : תוכנית הפחתות המסים של שר האוצר הכרחית לעידוד המוטיבציה של המגזר

נשיא לשכת היועצים העסקיים, רו"ח יעקב קופרברג, פנה אתמול, יום ד', ה- 18 במאי למנכ"ל משרד רוה"מ, אילן כהן בדרישה לאמץ את תוכניתו של שר האוצר, בנימין נתניהו לרפורמה במסים. זאת בתגובה על הידיעות שפורסמו מלשכת רוה"מ, לפיהן ראש הממשלה, אריאל שרון שוקל שלא לאשר


00:00 ,19.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת היועצים העסקיים, רו"ח יעקב קופרברג, פנה אתמול, יום ד', ה- 18 במאי למנכ"ל משרד רוה"מ, אילן כהן בדרישה לאמץ את תוכניתו של שר האוצר, בנימין נתניהו לרפורמה במסים. זאת בתגובה על הידיעות שפורסמו מלשכת רוה"מ, לפיהן ראש הממשלה, אריאל שרון שוקל שלא לאשר את תוכנית הפחתות המסים של נתניהו.
 
לדברי רו"ח קופרברג, לשכת היועצים העסקיים בישראל שחבריה מלווים ביומיום את מגזר העסקים הקטנים והבינוניים וחשים את התגובות בשטח, "רק ע"י עידוד המוטיבציה של המגזר העסקי לפעילות עסקית מואצת ורווחית ניתן יהיה למשוך את המשק לכיוון צמיחה כלכלית".
 
רו"ח קופרברג הוסיף כי "'המחיר' של הורדת נטל מס הכנסה על עבודה כנגד העלאת נטל המס על רווחי הון הוא סביר, ולדעת כלכלני הלשכה לא יפגע במוטיבציה לחסכון ולהשקעות בבורסה. עם זאת, הורדת שיעור המע"מ באחוז הוא נדבך פחות חיוני בתוכנית הפחתות המסים, משום שכל אחוז הורדה פירושו מיליארדי שקלים בהכנסות המדינה. אולם, השפעתו של שיעור המע"מ על המגזר הפרטי כמעט ולא מורגשת, בעוד שהמגזר העסקי בכל מקרה אדיש לגובה המע"מ".