נשיא התאחדות התעשיינים: באוצר מממנים מובטלים שלא רוצים לעבוד

יו״ר המעסיקים תוקף את משרד האוצר על המשך מודל החל״ת: ״באוצר מבזבזים את הכסף של ילדינו כדי לממן מובטלים שאינם רוצים לעבוד. רק מדיניות קשוחה מול החל״תניקים תייצר מחדש ביקושים למקומות עבודה ותחסוך מיליארדים למשק״


12:40 ,27.05.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, תקף הבוקר את החלטת משרד האוצר להמשיך במתווה החל״ת ומסר כי ״באוצר מבזבזים את הכסף של ילדינו כדי לממן מובטלים שאינם רוצים לעבוד. רק מדיניות קשוחה מול החל״תניקים תייצר מחדש ביקושים למקומות עבודה ותחסוך מיליארדים למשק״.

 

כמו כן הדגיש נשיא ההתאחדות כי הסיבה המרכזית שעומדת מאחורי המשך החל״ת הוא הבחירות, וכלכלת הבחירות שנלווית אליה. ״המשך החל״ת מעיד על ניהול כלכלי מזעזע והדרך היחידה להסביר את ההתנהלות הזו היא שזו כלכלת בחירות. הרי כשיש 130 אלף משרות פנויות במשק, אין שום הגיון בלהמשיך את מודל החל״ת. החל״ת עולה למדינה יותר ממיליארד שקל בחודש, ואם מתעקשים להוציא את הסכום העצום הזה בגלל כלכלת בחירות, בטוח שאפשר לעשות עם הכסף הזה דברים טובים יותר, כמו להגדיל את קצבאות הזקנה, להוסיף כיתות לימוד בבתי הספר, להגדיל את סל הבריאות ועוד. בכל מקרה צריך לשים סוף לתשלום החל״ת, שכן כל עוד מעסיקים בכל הארץ משוועים לעובדים ואותם עובדים נמצאים מבחירה בחל״ת, אין למשק יכולת אמיתית לחזור לשגרה. על כן אני קורא לאוצר לעצור את המשך תשלומי החל״ת - קודם לצעירים בלי ילדים, ואחר כך באופן הדרגתי לשאר העובדים״ אמר תומר.