נשיא המדינה פרס: הישגי הכלכלה הישראלית הם חסרי תקדים

הנשיא פרס אמר כי "ישראל היא גוף קטן בעל ראש גדול והיא יכולה להפוך למרכז מחקר ופיתוח עולמי עבור כל העולם". אריאל לין: "ניתן להצעיד את המשק קדימה לצמיחה על אף הבעיות המדיניות והביטחוניות"


00:00 ,11.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הנשיא פרס אמר כי "ישראל היא גוף קטן בעל ראש גדול והיא יכולה להפוך למרכז מחקר ופיתוח עולמי עבור כל העולם". אריאל לין: "ניתן להצעיד את המשק קדימה לצמיחה על אף הבעיות המדיניות והביטחוניות"
 
האסיפה הכללית של איגוד לשכות המסחר התקיימה אתמול ובמהלכה נבחר לכהונה נוספת עו"ד אוריאל לין לנשיא הלשכה. באירוע נשאו דברים נשיא המדינה שמעון פרס, סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי, נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין, ראש עיריית תל אביב- יפו, רון חולדאי, ויו"ר ועדת הכספים של הכנסת סטס מיסז'ניקוב.
 
נשיא המדינה הדגיש ואמר בנאומו כי הישגי הכלכלה הישראלית הם חסרי תקדים. "החלום להגיע לעצמאות כלכלית מתגשם והכל בזכות אלפי אנשים צעירים, יזמים, אנשי הייטק, תעשייה ומדע שלקחו יוזמה והפכו חלום למציאות. ישראל היא גוף קטן בעל ראש גדול והיא יכולה להפוך למרכז מחקר ופיתוח עולמי עבור כל העולם. יש לנו ארץ קטנה ולמרות קוטנה היא יכולה לנצח מלחמות, להיות חלוצה במדע ובטכנולוגיה. עלינו להישען על יהודי העולם, פחות על הכיס ויותר על הראש".
 
נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין אמר כי ארבע השנים האחרונות הם הוכחה ניצחת שכאשר מנהיגים מדיניות כלכלית נכונה בשיתוף עם המגזר העסקי וארגוני העובדים ניתן להצעיד את המשק קדימה לצמיחה על אף הבעיות המדיניות והביטחוניות. על כן מוטלת עלינו אחריות כבדה וגדולה מאוד ואני פונה לשר התמ"ת היושב כאן להמשיך ולשתף פעולה בכדי שלא תהיה חלילה נסיגה בהישגי הכלכלה. באירלנד הבינו זאת לפני שנים ותראו היכן היא נמצאת היום.
 
לדברי לין, אנו קרובים להשלמת 4 שנות צמיחה. עם גידול ממוצע של 5% בתמ"ג, גידול של 6.5% בתוצר העסקי וגידול של 3% בתוצר לנפש. כל זאת תוך יציבות פיננסית, שער ריבית נמוך, שער חליפין יציב, ורמת אינפלציה נמוכה ביותר.
 
לין קרא למקבלי ההחלטות להמשיך במדיניות הכלכלית הנהוגה היום ולאמץ קווי מדיניות נוספים שיאפשרו להצעיד את המשק קדימה. "על הממשלה לאפשר שוויון הזדמנויות אמיתי לעסקים קטנים ובינוניים במכרזי המגזר הציבורי ולצמצם את הרגולציה ואת הליכי האישור למיניהם. כמו כן, עליה לבטל את כל האפליות הסקטוריאליות וליצור שיווין מוחלט בהטבות הניתנות לעסקים ולעובדים בכל מגזרי המשק"
 
בנוסף, לין ציין כי יש להמשיך בחשיפת המשק לתחרות בכדי להוזיל את מחירי המוצרים  לצרכנים, ולשפר את רמת השירות הירודה בממשל שמעכבת את הפעילות העסקית וגובה מחיר גבוה מדי. כמו כן, על הממשלה לצמצם את העלויות המוטלות על גב המגזר העסקי על-ידי המונופולים המוחלטים שבבעלות המדינה, כמו ארנונה כללית, תעריפי חשמל, ומכון התקנים.