נשיא איגוד לשכות המסחר תומך בפירוק רשות המסים לשני אגפים נפרדים

אוריאל לין תומך בעמדת הוועדים ברשות המסים כי יש לארגן מחדש את הרשות לשני אגפי פעולה נפרדים: האחד יעסוק במסים ישירים ואילו השני יעסוק במסים העקיפים. טוען: האיחוד של אגפי המיסוי הישיר והעקיף הוא פיקטיבי


00:00 ,06.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

אוריאל לין תומך בעמדת הוועדים ברשות המסים כי יש לארגן מחדש את הרשות לשני אגפי פעולה נפרדים: האחד  יעסוק במסים ישירים ואילו השני יעסוק במסים העקיפים. טוען: האיחוד של אגפי המיסוי הישיר והעקיף הוא פיקטיבי
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, תומך בעמדת הוועדים ברשות המסים כי יש לארגן מחדש את רשות המסים לשני אגפי פעולה נפרדים: האחד, יעסוק במסים ישירים (מס הכנסה ומיסוי מקרקעין) ואילו השני, יעסוק במסים העקיפים (מע"מ, מכס ומס קניה).
 
עו"ד לין, אשר כיהן בשעתו כממונה על הכנסות המדינה ובתקופתו אף בוצעה רפורמה רחבה במבנה מערכת המס בישראל, אמר כי, "איחוד פיקטיבי של אגפי המסים אינו תורם ליעילות העבודה, אלא להפך. מדובר במטריה שונה בתכלית – מיסוי ישיר ומיסוי עקיף -  וגם הטיפול בה חייב להיעשות במסגרת ארגונית וניהולית נפרדת."
 
"כמובן שצריכה להיות מערכת מתאמת בפעולות שונות של אכיפה, העברת מידע וקביעת מדיניות. אולם, הליכי הביצוע והתנהלות מול המגזר העסקי, רצוי שיתבצעו בשני מוקדי ניהול נפרדים" הוסיף.
 
לדבריו, "האיחוד של שני האגפים לרשות אחת הוא איחוד פיקטיבי, שיוצר בלבול בשרשרת הפיקוד, שכן פעולות הנוגעות למערכת המסים הישירים, מצד אחד, והמסים העקיפים מצד שני, גם כך מתבצעים בנפרד ורצוי שגם הכפיפות תהיה ישירה למנהלי שני אגפי מיסוי נפרדים."