נשיא איגוד לשכות המסחר תומך בהצעת האוצר להקפיא קליטת עובדים במגזר הציבורי

לעומת זאת שולל לין פיטורי עובדים במגזר הציבורי ודורש מהממשלה לאמץ קו ברור של העדפת יציאה לעבודה על פני קצבאות, ולהרחיב את תוכנית ויסקונסין


00:00 ,04.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לעומת זאת שולל לין פיטורי עובדים במגזר הציבורי ודורש מהממשלה לאמץ קו ברור של העדפת יציאה לעבודה על פני קצבאות, ולהרחיב את תוכנית ויסקונסין
 
"המלצת האוצר להקפיא קליטת עובדים חדשים במגזר הציבורי עד 2010 הינה נכונה. רק בדרך זו אפשר יהיה לצמצם את גודלו של המגזר הציבורי. כמו כן, יש להנהיג במגזר הציבורי גם עקרונות של ניידות פנים בכדי שאיכות השירות לא תיפגע". כך אמר הבוקר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה להצעות האוצר לשינויים בתקציב 2007.
 
יחד עם זאת, באיגוד לשכות המסחר שוללים פיטורי עובדים כדרך של צמצום המגזר הציבורי. "זהו מהלך שנועד לכישלון, מאחר והוא יוצר מתחים ואינו מביא לתוצאות של ממש".
 
לדברי לין, יש לראות  באופן חיובי ביותר את הכיוון של עידוד התחרות במשק, כמו השינוי שנעשה ברשות הדואר, וכן המשך הנהגת מדיניות של שמים פתוחים. לין מציע בנוסף להרחיב את התחרות גם בתחום שירותי מכון התקנים ושירותי התעופה.
 
"הכיוון הכללי של אי העלאת מסים הנו נכון ויבטיח את המשך צמיחת המשק", ציין והוסיף כי את הכנסות המדינה אפשר להגדיל בדרך של ביטול פטורים ממס. לטענתו, אין לשלול לחלוטין את השבת המע"מ לרמה של 16.5% כמהלך שימנע פריצה תקציבית.
 
לין תומך גם בהצעת האוצר להפחית מכסים על תוצרת חקלאית. "זהו מהלך מחויב המציאות, נוכח הדיונים בארגון הסחר העולמי (WTO)".
 
באיגוד לשכות המסחר דורשים מהממשלה לאמץ קו ברור של העדפת יציאה לעבודה על פני הענקת קצבאות. "יש להמשיך באופן מדורג את העלאת שכר המינימום כפי שנקבע בחוק. במקביל יש לפטור לחלוטין את מקבלי שכר מינימום מכל תשלום מס, להוציא 1% תשלום עבור ביטוח לאומי ומס בריאות". באיגוד מציינים כי גם המהלך להעלאת גיל הפרישה במשטרה הוא נכון.
 
באיגוד מציעים גם להרחיב באופן מסיבי את תוכנית ויסקונסין, על מנת להבטיח שאלה היכולים לצאת לעבוד אכן ישתלבו במעגל העבודה ולא יתקיימו מקצבאות.