נציגי ארגון ההגירה של האו"ם יבחנו טיפול בעובדים הזרים בישראל

נציגים בכירים של ארגון ההגירה של האו"ם הגיעו לארץ לבחון את הצעת הממשלה להפקיד בידיהם את הבאת העובדים הזרים. התאחדות חקלאי ישראל: הארגון אינו ערוך לטיפול בהבאת העובדים מתאילנד לישראל


00:00 ,12.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נציגים בכירים של ארגון ההגירה של האו"ם הגיעו לארץ לבחון את הצעת הממשלה להפקיד בידיהם את הבאת העובדים הזרים. התאחדות חקלאי ישראל: הארגון אינו ערוך לטיפול בהבאת העובדים מתאילנד לישראל
 
נציגים בכירים של ארגון ההגירה של האו"ם הגיעו לארץ על מנת לבחון את תוכנית ממשלת ישראל להפקיד בידי הארגון את הטיפול בהבאת העובדים הזרים לחקלאות. נציגי הארגון נפגשו עם מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, ומרכז תחום העובדים הזרים בהתאחדות, חיים חדד, על מנת לדון ביישום החלטת הממשלה.
 
לדברי חדד, בפגישה התברר שארגון ההגירה של האו"ם מעולם לא עסק בתיווך בין מדינות בנוגע לעובדים, אינו ערוך לעשות עבודה כזו ולא יצליח להיערך לכך בשנה הקרובה. הארגון עוסק דרך קבע בטיפול במהגרי עבודה לא חוקיים מהעולם השלישי ואין לו כלל הסכם עם ממשלת תאילנד בנוגע לטיפול בעובדים.
 
העברת הטיפול בעובדים הזרים לאו"ם היא ניסיון מתוחכם של פקידי הממשלה לטרפד את הבאת העובדים לארץ, אומר חדד. הם ידעו היטב שהצעתם אינה ישימה, אבל הבינו שבדרך הזו הם יצליחו למנוע את הבאת העובדים ואכן הם מצליחים במשימתם. למרות שבחודש ינואר הממשלה החליטה להוסיף 3000 עובדים זרים לחקלאות כדי לעודד את היצוא, עד היום לא הגיע לארץ אף עובד אחד. הפקידים שמים ללעג את החלטות הממשלה ואיש לא פוצה פה ובינתיים סופגים החקלאים הפסדים כבדים.
 
חדד אמר שהתאחדות חקלאי ישראל תובעת מהממשלה לשים קץ לביזיון, לממש באופן מידי את ההחלטה על תוספת העובדים ולאפשר הבאת העובדים בדרך המקובלת עד היום. איננו זקוקים לחסדי האו"ם כדי שינהל את עניני המדינה. אם משרדי הממשלה סבורים שחברת כוח אדם או חקלאי מסוים אינם פועלים כשורה הם יכולים לטפל בו במסגרת החוק. העברת השליטה לארגון ההגירה הבינלאומי דומה לכך שנבקש מחיילי האו"ם להחליף את צה"ל כי איננו שבעי רצון מתפקוד חלק מהיחידות במלחמה.