נפתח הכנס הבינלאומי לאנרגיה המתחדשת אילת-אילות

נחנך מרכז אימות בינלאומי ראשון לבחינת היתכנות של טכנולוגיות אנרגיה מתחדשת, תחת תנאי האקלים האידיאליים של האזור. שר התשתיות: "נפתחה הדרך למימוש חזון הבתים הירוקים"


00:00 ,17.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

נחנך מרכז אימות בינלאומי ראשון לבחינת היתכנות של טכנולוגיות אנרגיה מתחדשת, תחת תנאי האקלים האידיאליים של האזור. שר התשתיות: "נפתחה הדרך למימוש חזון הבתים הירוקים"
 
אתמול נפתח באילת כנס אילת-אילות הבינלאומי השלישי לאנרגיה מחדשת, במסגרתו הציג שר התשתיות, עוזי לנדאו, את תוכנית ממשלת ישראל בנושא אנרגיה בת קיימא.
 
בפתיחת הכנס נחנך רשמית מרכז אימות בינלאומי ראשון לבחינת היתכנות של טכנולוגיות אנרגיה מתחדשת, תחת תנאי האקלים האידיאליים של האזור. המרכז מוקם במסגרת פיתוח פלטפורמה לפיתוח ומסחור טכנולוגיות אנרגיות מתחדשות שעתידה לקום בהשקעה צפויה של כ-120 מיליון שקל, כחלק מהאסטרטגיה של מנהלת האנרגיה לפתח את תחום האנרגיות המחדשות כמנוף לפתוח אזורי.
 
שר התשתיות ד"ר עוזי לנדאו ציין בדבריו כי "משרד התשתיות הלאומיות פתח את הדרך למימוש הפיכת חלום הגגות האדומים לחזון הבתים הירוקים. כל אחד יכול. גג, ועוד גג ועוד גג. אני לא בטוח שכאשר בן גוריון אמר ש"גם הנגב עוד יהיה פורח", הוא התכוון לפריחה סולארית, והירוק שהוא ראה לנגד עיניו, כנראה לא היה פוטו וולטאי ותרמו סולארי כנראה שהמציאות עולה על כל חזון."
 
אודי גת, ראש מועצת אילות: ציין כי "אנו שמחים כי משרד התשתיות, בהובלת שר התשתיות עוזי לנדאו, מבינים מה הצעדים הנדרשים על מנת לקדם את העמידה ביעדי ייצור האנרגיה המתחדשת וההתייעלות האנרגטית ומקצים תקציבים לעידוד הקמת מתקנים ביתיים ותקציבים למחקר ופיתוח ותקציבים לעידוד הקמת מתקנים סולאריים בפריפריה. התקצוב למו"פ הוא מנוע הצמיחה האמיתי של מדינת ישראל במרוץ אחר ההתנתקות מהנפט, ואני שמח על הצעדים שנקט השר על מנת לקדם זאת. שר התשתיות התחבר לעשייה שאנו עושים כאן בחבל אילת-אילות ואנו גאים על כך ועל הבנתו כי ההתיישבות וקידום התעשייה של אנרגיה מתחדשת הולכים יד ביד. אני קורא לשר להמשיך ולהוביל את הנושא בשיתוף עם משרדי הממשלה השונים ולהוביל את העגלה קדימה יחד".