נחתם הסכם מסגרת לקידום פרויקטי מו"פ משותפים בין חברות ישראליות וסיניות

במסגרת הסכם מסגרת לקידום פרויקטי מו"פ משותפים בין חברות ישראליות וסיניותשנחתם בבייג'ינג בין משרד המדען הראשי בתמ"ת ד"ר אלי אופר והרשות לפארקים מדעיים-טכנולוגיים של אוניברסיטת צינגהווא, יזכו פרויקטים משותפים בין חברות ישראליות וסיניות לתמיכה משני הצדדים


00:00 ,24.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ד"ר אלי אופר: שילוב של טכנולוגיות ישראליות יחד עם תשתיות המחקר, הייצור והשיווק הסיניות יכול ליצור יחדיו יתרון יחסי משמעותי למוצרים בשווקי סין והמזרח.
 
במסגרת הסכם מסגרת לקידום פרויקטי מו"פ משותפים בין חברות ישראליות וסיניותשנחתם בבייג'ינג בין משרד המדען הראשי בתמ"ת ד"ר אלי אופר והרשות לפארקים מדעיים-טכנולוגיים של אוניברסיטת צינגהווא, יזכו פרויקטים משותפים בין חברות ישראליות וסיניות לתמיכה משני הצדדים.
 
יצוין כי מטרת ההסכם לאפשר לחברות ישראליות בקנה מידה בינוני וקטן, שפיתחו פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, להתקשר עם פרטנר סיני ובאמצעותו להתאים את הטכנולוגיה שפיתחו לשוק הסיני.
 
עוד צוין כי החברות הישראליות תזכינה לתמיכה המקובלת במסגרת לשכת המדען הראשי ולפעילותן המשותפת עם החברות הסיניות יוקצו מתקנים באחד מששת הפארקים המדעיים-טכנולוגיים של אוניברסיטת צינגהווא הפזורים ברחבי סין, שם יוכלו להינות ממגוון הקשרים האקדמיים, תעשייתיים וממשלתיים שיש לפארק.
 
הפארקים המדעיים-טכנולוגיים של אוניברסיטת צינגהווא הם מסגרת שת"פ בין אוניברסיטת צינגהווא היוקרתית הנחשבת למוסד המוביל בסין לחינוך גבוה בתחום הטכנולוגי ובין ממשלת בייג'ינג, בתמיכת משרד המדע והטכנולוגיה הסיני.
 
הנספח המסחרי בשגרירות ישראל בבייג'ינג, עודד ארבל, מציין כי הפארקים הללו ידועים כבסיס מו"פ מוביל בתעשיית ההיי-טק הסינית. יתרונם הוא ביכולת לשלב בצורה מיטבית בין המו"פ האקדמי לבין הפן התעשייתי.
 
המדען הראשי ד"ר אופר התרשם מההישגים המדעיים והטכנולוגיים שהוצגו בפניו והוסיף כי השילוב של טכנולוגיות ישראליות יחד עם תשתיות המחקר, הייצור והשיווק הסיניות יכול ליצור יחדיו יתרון יחסי משמעותי למוצרים בשווקי סין והמזרח.
 
בהמשך נפגש המדען הראשי גם עם ראשי המשלחת של פארק המדע של אוניברסיטת צינגהווא מאזור התעשיה של העיר קונצ'ן, מזרחית לשנגחאי, הצפויה להגיע ארצה לדיונים על הקמת מרכז לטכנולוגיות ישראליות. הקמת המרכז היא במסגרת ההסכמות שהושגו במהלך ביקורו של מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט.