נחתם הסכם לשת"פ כלכלי בין התאחדות התעשיינים של ישראל לזו של מדינת סאן פאולו שבברזיל

ההסכם מבטיח קיום דיאלוג קבוע בין שני הארגונים להגברת הסחר; חילופי משלחות, חילופי מידע, ומעודד שיתוף פעולה טכנולוגי גם במו"פ


00:00 ,30.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם מבטיח קיום דיאלוג קבוע בין שני הארגונים להגברת הסחר; חילופי משלחות, חילופי מידע, ומעודד שיתוף פעולה טכנולוגי גם במו"פ.
 
התאחדות התעשיינים של ישראל והתאחדות התעשיינים של מדינת סאן פאולו שבברזיל (FIESP) חתמו היום (30/5) בת"א על הסכם לשיתוף פעולה כלכלי בין שני הארגונים. על ההסכם חתמו שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ופרננדו גרייבר, נציג הארגון הברזילי.
 
ברוש מעריך כי ההסכם יביא להאצת הסחר בין שתי המדינות ולהגדלת היצוא של ישראל לברזיל בכ-5% - 10% כבר ב-2005 ולהגיע לכ-540 מליוני דולרים.
 
ע"פ ההסכם, שני הארגונים התחייבו לקיים דיאלוג קבוע ופתוח ביניהם, זאת תוך בחינת נושאים מהותיים המתייחסים ליחסים הבילטרליים בין ישראל לברזיל וכן לתרום להתרחבות הסחר ההדדי, ההשקעות וההתפתחות הטכנולוגית.
 
כן הוחלט ליצור ערוץ תקשורת קבוע בין שני הארגונים במטרה לדון בנושאים הקשורים לסחר בין שתי המדינות, כדי להתגבר על המחסומים הטכניים הקשורים לסחר זה.
 
ע"פ ההסכם שני הארגונים יעודדו החלפת משלחות בין שתי המדינות, תוך מתן סיוע ותמיכה בארגון המשלחות. שני הארגונים התחייבו להחליף מידע רלבנטי בכל הנוגע לתערוכות ואירועים מסחריים.
 
עוד התחייבו שני הארגונים לעודד החלפת אינפורמציה במחקר ופיתוח ואפשרות לשיתופי פעולה טכנולוגים בין שתי המדינות. עוד הוסכם לשתף פעולה בתוכניות חינוך לפיתוח משאבי אנוש.
 
שני הארגונים התחייבו ליצור עמדה משותפת הנוגעת לאינטרסים המשותפים שלהם ולהציגם לממשלתן.
 
יצויין, כי הארגון הברזילאי FIESP הינו הארגון המוביל בברזיל והוא כולל יותר מ-130 אלף תעשיות הממוקמות במדינה זו.
 
ברוש ציין כי ברזיל מעוניינת להדק את שתה"פ הכלכלי עם ישראל. משלחת אנשי עסקים ונציגים בכירים של הארגונים הכלכליים של ברזיל הגיעו לישראל ב-30 במאי, יחד עם שר החוץ של ברזיל סלסו אמוריס (CELSO AMORIM).
 
ברוש ציין כי התאחדות התעשיינים ומכון היצוא, בשיתוף לשכת המסחר ישראל-אמריקה הלטינית, ערכו היום סמינר מיוחד למשלחת הכלכלית של ברזיל, במלון דיוויד אינטרקונינטל בתל-אביב, בהשתתפותם של תעשיינים ויצואנים.
 
ברוש הדגיש כי המפגש נוצל לזירוז קבלת ההחלטה של ברזיל לחתום על הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לבין מדינות המרקוסור, (ברזיל, ארגנטינה, אורוגאי ופרוגוואי), החשוב מאד לישראל מבחינה כלכלית.
 
יצויין, כי ברזיל הינה המדינה הגדולה ביותר והדומיננטית במסגרת קבלת ההחלטות וקביעת סדר העדיפויות של מדינות המרקוסור.
 
ברוש הוסיף, כי תהליכיההפרטה, הדה-רגולריזציה והחשיפה ליבוא של המשק הברזילאי, יוצרים הזדמנויות רבות עבור היצואן הישראלי, (בעיקר ההפרטה והענקת זיכיונות נוספים בתחום התקשורת).
 
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר מכון היצוא מסר, כי בשנה האחרונה החלו 40 חברות ישראליות לפעול בברזיל וכי כיום פועלות 440 חברות בברזיל - גידול של כ-10% לעומת שנת 2003.
 
יצויין כי ברבע הראשון של השנה גדל היצוא הישראלי לברזיל בכ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכם בכ-78 מליוני דולרים. היבוא מברזיל גדל בכ-2% והסתכם בכ-41.6 מליוני דולרים.