נחתם הסכם להקמת אזור תעשייה משותף בצומת שוקת

במעמד השר אולמרט נחתם הסכם להקמת אזור תעסוקה משותף בצומת שוקת בין ארבעת הרשויות המקומיות לקיה, חורה, מיתר והמועצה המקומית בני שמעון; אולמרט: הסכם זה משקף את שיתוף הפעולה הכלכלי בין האוכלוסייה היהודית והבדואית אשר באופן טבעי תתפתח לשיתוף פעולה חברתי ותרבות


00:00 ,02.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

במעמד השר אולמרט נחתם הסכם להקמת אזור תעסוקה משותף בצומת שוקת בין ארבעת הרשויות המקומיות לקיה, חורה, מיתר והמועצה המקומית בני שמעון; אולמרט: הסכם זה משקף את שיתוף הפעולה הכלכלי בין האוכלוסייה היהודית והבדואית אשר באופן טבעי תתפתח לשיתוף פעולה חברתי ותרבותי
 
בשבוע שעבר נחתם במעמד מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט הסכם להקמת אזור תעסוקה משותף בצומת שוקת,ההסכם נחתם בין ארבעת הרשויות המקומיות ששטח שיפוטן גובל בצומת שוקת: לקיה, חורה, מיתר והמועצה המקומית בני שמעון.
 
השר אולמרט ציין כי מדובר אמנם בחתימה על הסכם להקמת אזור תעסוקה משותף שזה עניין חשוב בפני עצמו, אך יחד עם זאת איננו יכולים להתעלם מהרווחים הנוספים ומההזדמנות המצויה בהסכם זה לשיתוף פעולה כלכלי בין האוכלוסייה היהודית והבדואית אשר באופן טבעי תתפתח לשיתוף פעולה חברתי ותרבותי.
 
עוד הוסיף השר אולמרט כי פיתוחו קידומו ושיגשוגו של הנגב הוא עניין בעל חשיבות לאומית ואזור התעסוקה החדש בצומת שוקת הוא בבחינת עוד מהלך חשוב במכלול המהלכים שיקדמו אותנו לעבר מטרה זו.
 
טקס חתימת ההסכם נערך ביישוב הבדואי לקיה עליו חתמו ראש מועצת לקיה מר אחמד אלאסד,ראש מועצת מיתר מר סלומון כהן ראש מועצת חורה ד"ר מוחמד אלנברי וראש המועצה האזורית בני שמעון מר משה פאול.
 
יצויין כי צומת שוקת היא יותר מאשר נקודת מפגש גיאוגרפית של כבישים ומסילות,מדובר במיקום בעל ערך פוטנציאלי גדול וערכו יגבר בעידן של שלום משום שיהיה בו כדי לשמש נקודת מפגש וחיכוך חיובי לקידום הזדמנויות חומריות משקיות וכלכליות בין ישראל לרשות הפלסטינאית מעצם שיתוף שממנו ייהנו הבדואים,הפלסטינאים ובודאי ההתיישבות היהודית בפרברים שמחוץ למטרופולין באר שבע.
 
עוד צויין כי את הפרויקט יזמו משרד התמ"ת מנהל מקרקעי ישראל  על שטח שישתרע על כ-4,000 דונם ובסמוך לו יעבור כביש חוצה ישראל ומסילת הרכבת שבתכנון.
 
כמו כן ביקר  השר אולמרט  בישוב הבדואי רהט, במועצת אבובסמה (המועצה החדשה שהוקמה לשבעת הישובים הבדואים החדשים) ובישוב לקיה, עוד קיים השר  פגישת עבודה עם ראש המועצה החדש מר אחמד אלאסד וצוותו.
 
לביקור העבודה התלוו מנכ"ל משרד התמ"ת רענן דינור,מנכ"ל מנהל מקרקעי ישראל יעקב אפרתי ויהודה בכר הממונה מטעם השר על המגזר הבדואי.