נזקי התעשייה בצפון כבר מגיעים לכ-2 מיליארד שקל

שרגא ברוש מתריע: אם הממשלה לא תפצה המעסיקים יתמוטטו מאות עסקים - בעיקר קטנים ובינוניים; מגלה: לשכת התאום וההסתדרות מקפיאות לפי שעה הגשה של הצעת חוק לתשלום נזק עקיף למעסיקים ודמי שעת חרום לעובדים


00:00 ,23.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שרגא ברוש מתריע: אם הממשלה לא תפצה המעסיקים יתמוטטו מאות עסקים - בעיקר קטנים ובינוניים; מגלה: לשכת התאום וההסתדרות מקפיאות לפי שעה הגשה של הצעת חוק לתשלום נזק עקיף למעסיקים ודמי שעת חרום לעובדים.
 
מתחילת המלחמה ועד היום (כולל), הנזק הכספי הישיר למפעלים באזור הצפון נאמד בכ-2 מיליארד שקל. כך מסר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.
 
הוא הוסיף, כי נזק זה אינו כולל פגיעות פיזיות ישירות במפעלים ואינו כולל נזקים עקיפים בגין אובדן הזמנות עתידיות או לקוחות.
 
ברוש מתריע, כי אם הממשלה לא תפצה את המעסיקים על נזקי המלחמה, מאות עסקים בעיקר קטנים ובינוניים ותמוטטו ולא יוכלו לשלם את משכורת העובדים. מדובר עסקים הסובלים כיום מבעיות קשות של תזרים מזומנים ומאי יכולת לספק הזמנות ללקוחות.
 
ברוש גילה, כי לשכת התאום של הארגונים הכלכליים וההסתדרות הכינו הצעת חוק שתתמוך בדרישת המעסיקים לקבל פיצוי על נזק עקיף למעסיקים ודמי שעת חירום לעובדים בשל המלחמה בצפון.
 
שני הארגונים החליטו, לפי שעה, להקפיא את הגשתה של הצעת החוק לממשלה ולכנסת ובכך לאפשר לצוות שהקים שר האוצר והכולל נציגים של לשכת התאום וההסתדרות - להגיע לפתרון מוסכם למתן פיצוי למגזר העסקי ולעובדים.