מתחילת השנה השקיעו יצרני האריזות כ-40 מיליוני דולרים בתכנון פיתוח ועיצוב

הערכה: יצוא הענף יגדל השנה בכ-11% ויסתכם בכ-290 מליון דולר; כ-100 עובדים חדשים צפויים להיקלט השנה בענף; כ-60 מפעלי אריזה יתחרו ביניהם בתחרות האריזה "כוכב ישראל 2005"


00:00 ,25.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הערכה: יצוא הענף יגדל השנה בכ-11% ויסתכם בכ-290 מליון דולר; כ-100 עובדים חדשים צפויים להיקלט השנה בענף; כ-60 מפעלי אריזה יתחרו ביניהם בתחרות האריזה "כוכב ישראל 2005".
 
מתחילת השנה השקיעו יצרני האריזות כ-40 מיליוני דולרים בתכנון, פיתוח ועיצוב כ-1,200 אריזות חדישות. מדובר באריזות למזון, טקסטיל, קוסמטיקה, הייטק, חקלאות ומוצרי תעשייה. כך מסר דורון קמפלר – יו"ר מכון האריזה העיצוב הישראלי בהתאחדות התעשיינים המכהן גם כיו"ר איגוד מוצרי בניה וצריכה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל כרמל מערכות מיכלים.
 
הוא מעריך כי השנה יחול גידול של 6% במכירות ענף האריזה והם יגיעו לכ-1.15 מיליארדי דולרים. בתוך כך צפוי גידול של כ-11% ביצוא שיגיע לכ-290 מליוני דולרים.
 
להערכתו, יקלטו בענף השנה כ-100 עובדים חדשים המהווים כ-1% מכלל המועסקים בתעשייה זו. בענף האריזות מועסקים כיום כ-9,500 עובדים באופן ישיר.
 
הוא ציין כי כ-60 מפעלי אריזה יתחרו ביניהם בחודש אוגוסט בתחרות האריזה "כוכב ישראל 2005". הזוכים בתחרות יציגו את אריזותיהם בתחרות העולמית וורלדסטאר 2005 (WORLDSTAR) שתתקיים בצ'כיה בחודש ספטמבר.
 
קמפלר הדגיש כי השנה תתקיים התחרות בבית התעשייה בת"א. חבר השופטים בראשותו של מאיר בר-אל, סמנכ"ל התאחדות התעשיינים יקבע את הזוכים על-פי אמות מידה של הגנה ושימור התכולה של האריזה, שמירה על איכות הסביבה, התאמה למיחזור, התאמת האריזה למשלוח ביבשה, בים ובאוויר; נוחות השימוש, מלוי, סגירה, פתיחה וסגירה חוזרת; מידע מספק; מלוי דרישות החוק; שימוש נכון בחומרים, צמצום עלויות, עיצוב גרפי של האריזה ועוד.
 
יצויין, כי השנה עבר ניהול מכון האריזה לידי התאחדות התעשיינים.