בחודש הלחימה התקבלו בממוצע כ-2,000 שיחות ביום בנושאי יחסי מעביד-עובד, הפעלת מפעלים, מעונות יום ועוד. בימים אלה ירד מספר הפניות לכ-500 שיחות ביום
משרד התמ"ת הקים עם תחילת הלחימה בלבנון מוקד פניות ציבור למתן מענה מיידי לכל אזרח בנושאים אשר בתחום אחריות המשרד: יחסי עובד מעביד, הפעלת מפעלים קיומיים וריתוק עובדים, הכשרות מקצועיות, מעונות יום, מזון לשעת חירום.
כ-2,000 שיחות ביום בנושאי יחסי עובד מעביד,הפעלת מפעלים קיומיים, ריתוק עובדים, הכשרות מקצועיות, מעונות יום מזון לשעת חירום ועוד התקבלו במוקד משרד התמ"ת בחודש הלחימה. בימים אלה ירד מספר הפניות ל- 500 שיחות ביום
עם הפסקת הלחימה והחזרת העורף הצפוני לשגרת החיים ממשיך משרד התמ"ת להפעיל את המוקד הטלפוני בנושאי שיקום הצפון כל יום מהשעה 8:00 ועד 17:00 באמצעות טלפון רב קווי שמספרו: 02-6662080.
במשרד התמ"ת סכמו את פעילות המוקד בחודש האחרון עפ"י אופי הפניות שהתקבלו במוקד:
החלק הראשון מוגדר עד ההגעה להסכמה לגבי מתן פיצוי למעסיקים. בתקופה זו שהייתה גם תחילת הלחימה, השאלות התאפיינו בעיקר בצורך לקבל אינפורמציה לגבי חובות וזכויות האזרח.
50% מהשאלות נגעו בנושא הפיצוי, 15% פניות לגבי פיטורין על אי הגעה לעבודה, ריתוק עובדים, מפעלים קיומיים וכיוצא בזה, 20% מהפניות נסבו סביב השאלה האם חייבים ללכת לעבודה, מה אם המקום לא מוגן, מה עושים אם אין סידור לילדים ועוד מגוון שאלות, 10% מהפניות היו בנושאים פעילות מעונות היום, ההכשרות המקצועיות, לשכות התעסוקה ועוד.
החלק השני מוגדר מהגעה להסכם הפיצוי ועד סוף הלחימה. 60% מהפונים ביקשו לדעת האם מגיע להם פיצוי, איך הפיצוי מחושב ומי נותן את הפיצוי, 20% מהפונים היו בעלי עסקים, עצמאיים ואוכלוסיות נוספות אשר ההסכם לא נותן להם פתרון כלל או נותן להם פתרון חלקי בלבד. 15% היו פניות לגבי החובה לשלם עבור שירותים שלא ניתנו כגון מטפלות, גנים, עוזרות בית, סוכנויות נסיעות וכן לגבי מעסיקים אשר לא בהכרח מתכוונים לשלם לעובדיהם על אף הפיצוי המובטח. 5% מהפניות עסקו במעונות יום הכשרות מקצועיות לשכות תעסוקה ועוד.
החלק השלישי הוא החלק בו הסתיימה הלחימה והציבור חוזר לשגרה. 80% מהפניות מתייחסות לאירועים שונים. אירועי פיטורין, שכר דירה שלא משולם, שכר עובדים, קריסה של עסקים, ביטולי נסיעות, תשלום למטפלות ועוזרות בית, החזרת תשלומים ע"י גננות ועוד. יתר הפניות בתחומים השונים של המשרד כגון מבחנים של מה"ט, פתיחת לשכות תעסוקה וכו'.
משרד התמ"ת ממשיך להפעיל מוקד פניות לציבור
בחודש הלחימה התקבלו בממוצע כ-2,000 שיחות ביום בנושאי יחסי מעביד-עובד, הפעלת מפעלים, מעונות יום ועוד. בימים אלה ירד מספר הפניות לכ-500 שיחות ביום
00:00 ,20.08.2006
עשוי לעניין אותך
עודד פלר לשר האוצר: לבטל מיד את הקיצוצים בפרויקטים בצפון
עובדי רשות המסים תורמים חבילות לחיילים בחזית ולתושבי הצפון
חדש בישראל: תפוחי אדמה סגולים
התעשיינים: האטה של כ-1% בקצב צמיחת התעשייה ב-2006
הלמ"ס: התוצר המקומי הגולמי עלה ב-5.9% במחצית הראשונה של 2006
התאחדות החקלאים: אגרקסקו שייכת לחקלאים