משרד התמ"ת וקרן ברי יקימו מכון מחקר לתחום הננוטכנולוגיה בטכניון בהשקעה של 78 מיליון דולר

"אני משוכנע שהמרכז החדש, יחד עם הידע הרב שכבר נצבר בטכניון וכוח האדם האיכותי הפועל שם, יאפשרו ליצור מאגרי ידע משמעותיים שיהוו בסיס לפיתוח תעשיית העתיד". כך אמר היום מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט לקראת טקס השקת מכון מחקר ראשון בסוגו בישראל אשר יוקם בהשק


00:00 ,06.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: "מדינת ישראל מבססת מעמדה בקרב המדינות המובילות את חקר הננוטכנולוגיה"
 
"אני משוכנע שהמרכז החדש, יחד עם הידע הרב שכבר נצבר בטכניון וכוח האדם האיכותי הפועל שם, יאפשרו ליצור מאגרי ידע משמעותיים שיהוו בסיס לפיתוח תעשיית העתיד". כך אמר היום מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט לקראת טקס השקת מכון מחקר ראשון בסוגו בישראל אשר יוקם בהשקעת ענק של 78 מיליון דולר בטכניון, הטקס יתקיים היום בירושלים.
 
השר אולמרט אמר כי מדינות רבות בעולם משקיעות בשנים האחרונות סכומי עתק בניסיון לפצח את רזי הננוטכנולוגיה. עוד הוסיף השר אולמרט "אני מאמין שמרכז המחקר יחד עם סדרה של פעולות נוספות שאנו מבצעים יסייעו לישראל לבסס את מעמדה במרוץ העולמי המתנהל בתחום הננוטכנולוגיה".
 
מדובר באיגום משולש של משאבים המורכבים מתרומה נדיבה ומשמעותית של קרן ראסל ברי מניו ג'רסי ארה"ב בהיקף של 26 מיליון דולר, השתתפות הממשלה בהיקף של 26 מיליון דולר מלשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת, ממשרד האוצר, הועדה לתיכנון ותיקצוב ומפא"ת במשרד הביטחון, באמצעות פורום תל"ם ומתקציב הטכניון בהיקף של 26 מיליון דולר נוספים. הסכומים יועברו לטכניון בפריסה של 5 שנים.
 
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת, מסר כי ועדת המחקר קיבלה החלטה להכיר בתחום הננוטכנולוגיה כתחום מועדף בשל היותו תחום חדשני ביותר, בעל פוטנציאל גדול לתעשייה ולמשק הישראלי. זהו תחום המתקשה להתפתח בגלל ראשוניותו, הסיכון הגבוה והמחסור במשאבים. "זה בדיוק המצב המצדיק התערבות מיוחדת של הממשלה".
 
אנג'ליקה ברי, נשיאת קרן ברי, שהגיעה לישראל לרגל האירוע מסרה כי "מעמדו של הטכניון כגורם עולמי מוביל בשדה הננו-טכנולוגיה השפיע משמעותית על החלטתנו". "ההתפתחויות שכבר נרשמו בתחום זה טומנות בחובן תקווה לאנשים בכל רחבי העולם, ותואמות את שליחותנו - תמיכה בפעילויות העשויות להשפיע משמעותית על חייהם של אחרים".