משרד התמ"ת: הלוואות מיוחדות להון חוזר לעסקים בצפון

המשרד בשיתוף עם משרד האוצר מפעילים מסלול תזרימי מיוחד לעסקים הקטנים בצפון בעלי מחזור שנתי של עד 2.4 מיליון ₪. ההלוואות נועדו לתת מענה להון חוזר להפעלת העסקים


00:00 ,29.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המשרד בשיתוף עם משרד האוצר מפעילים מסלול תזרימי מיוחד לעסקים הקטנים בצפון בעלי מחזור שנתי של עד 2.4 מיליון ₪. ההלוואות נועדו לתת מענה להון חוזר להפעלת העסקים
 
תנאי המימון של ההלוואה עבור עסק שהמחזור החודשי שלו עד 100 אלף ₪ - עומד על 75% מהמחזור  הממוצע. מחזור של 100 אלף ועד 200 אלף ₪ -  60% מהמחזור הממוצע. סכום מקסימלי של ההלוואה הוא 135,000 ₪.
 
תקופת  ההלוואה עד  שנתיים. גרייס מלא בחמישה/שישה חדשים ראשונים. עלות הריבית היא עד פ + 1.5%.
בטחונות  - ערבות מדינה על 70% מהאשראי המאושר ללווה. על  30% מהאשראי - לפי דרישת הבנק. הבנק לא רשאי לדרוש פיקדון נזיל מהלווה.
 
תנאי הסף של ההלוואה דורשים כי מקום העסק הוא באזור הצפון, עובדה שתוכח ע"י הכתובת המופיעה בפנקס המע"מ. היקף המחזור של העסקים עבורם נבנה המסלול - עסקים עם מחזור שנתי עד 2.4 מיליון ₪. תנאים נוספים: אין הליך משפטי כנגד הלווה או בעליו, חשבונותיו של הלווה ובעליו אינם מוגבלים בבנק ואינם מעוקלים בבנק. הלווה אינו מצוי בפיגור תשלומי הלוואה אחרת לבנק שהתחיל לפני 12.7.
 
עסקים שקיבלו הלוואות בקרן לסיוע לעסקים קטנים, יכולים לגשת לסניף הבנק בו קיבלו את ההלוואה ולקבל גרייס לארבעה חדשים. בתקופה זו ישלמו רק את הריבית על יתרת הקרן, ולאחר מכן תיפרס יתרת ההלוואה עד לתום מועד התקופה של ההלוואה.
 
בעלי עסקים בצפון יכולים להגיש בקשה להלוואה מהקרן עד סכום של מאה אלף ₪ בהליך מזורז (12 ימים ממועד הגשת מלוא החומר לחברת תבור). 


משרד התמ"ת הודיע כי ההלוואות תינתנה בתנאים המקובלים בקרן, וניתן לפנות גם לאחד הסניפים של הבנקים עמם עובדת הקרן: אוצר החייל, הבנק הבינלאומי ומרכנתיל דיסקונט. יצוין כי בנק הפועלים, לאומי והבינלאומי כבר מפעילים את המסלול התזרימי.