משרד הכלכלה: נחתמה הצהרה לחיזוק היחסים הכלכליים בין ישראל ושנגחאי

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן וראש עיריית שנגחאי, יינג יונג, חתמו על הצהרה הצהרת כוונות לחיזוק היחסים הכלכליים ושיתופי הפעולה בתחום המחקר והפיתוח בין רשות החדשנות לעיריית שנגחאי. השר אלי כהן: חיזוק היחסים עם הבירה הכלכלית של סין היא חיונית


13:30 ,06.06.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה והתעשייה, מר אלי כהן, נפגש הבוקר עם ראש עיריית שנגחאי, מר יינג יונג, והשניים חתמו על הצהרת כוונות לחיזוק היחסים הכלכליים ושיתופי הפעולה בתחום המחקר והפיתוח בין רשות החדשנות לעיריית שנגחאי. 

 

הצהרת הכוונות מהווה מנגנון משותף במסגרתו חברות ישראליות וסיניות מהעיר שנגחאי, יכולות לבצע פרויקטים של מחקר ופיתוח חדשניים בתמיכה ממשלתית. בישראל תומכת רשות החדשנות, האמונה על יישום ההסכם בעד 50% מעלויות המו״פ המוכרות, בעוד שהחברה הסינית יכולה לקבל סיוע מימוני באמצעות הוועדה למחקר וטכנולוגיה של עיריית שנגחאי (STCSM).

 

כך, חברות משני הצדדים נחשפות לשווקים השונים והממשלות משתתפות איתן בסיכון על ידי תמיכה פיננסית. כמו כן משמש ההסכם פלטפורמה רחבה ליצירת מגוון שיתופי פעולה תומכי חדשנות בכלים שאינם מימוניים.

 

אל ביקורו של ראש העיר שנגחאי, הצטרפו נציגים ממספר תאגידי ענק מתחום הספנות ובראשם יו״ר SIPG , שזכתה במכרז הבינלאומי להפעלת נמל המפרץ החדש בחיפה, העיר התאומה של שנגחאי.

שנגחאי היא העיר המאוכלסת ביותר בעולם, בה מעל ל-24 מיליון תושבים, ונחשבת למרכז המסחרי והפיננסי של סין וכן מרכז סחר עולמי, בה נמצא הנמל העמוס ביותר בעולם. בשני העשורים האחרונים, שנגחאי הייתה אחת הערים שהתפתחו בקצב המהיר ביותר בעולם. מאז 1992 נרשמה בעיר צמיחה דו-ספרתית כמעט כל שנה, כאשר שלושת התעשיות הגדולות ביותר בשנגחאי הן שירותים פיננסיים, קמעונאות ונדל״ן. על פי תכניות העיר, שנגחאי מתכננת להתמקד בעתיד בפיתוח של שירותים פיננסים, לוגיסטיקה, בידור ותרבות. 

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: ״משרד הכלכלה והתעשייה פועל במספר דרכים לחיזוק הקשרים הכלכליים עם השוק הסיני ומשקיע משאבים רבים לתמוך בחברות ישראליות בפעילותן בשוק הסיני. החתימה על הצהרת הכוונות עם עיריית שנגחאי, היא דוגמא אחת מיני רבות לפעילויות שיוזם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה לקידום יחסי הסחר בין ישראל לסין״. 

 

עינת לב, הנספחת הכלכלית בשנגחאי: ״בשנים האחרונות אנחנו רואים התעניינות הולכת וגוברת של חברות משנגחאי בישראל, לרבות רכישת חברות ישראליות, השקעות, ומעורבות בפרויקטים תשתיתיים״.