משרד החקלאות: שינוי שיטת סיווג הביצים

החלוקה למספרים שהיתה נהוגה עד כה תבוטל ובמהלך יולי תיכנס לתוקף שיטת סיווג לפי ארבעה גדלים שונים של הביצה. מחר ידום משרד האוצר בבקשה לעדכן את מחירי הביצים


00:00 ,30.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

החלוקה למספרים שהיתה נהוגה עד כה תבוטל ובמהלך יולי תיכנס לתוקף שיטת סיווג לפי ארבעה גדלים שונים של הביצה. מחר ידום משרד האוצר בבקשה לעדכן את מחירי הביצים
 
משרדי החקלאות והאוצר עומדים להחליף במהלך חודש יולי את שיטת הסיווג של הביצים בישראל ולהתאים אותה לשיטת הסיווג האירופאי. החלוקה למספרים שהיתה נהוגה עד כה תבוטל ובמקומה יוכנסו ארבעה גדלים: אקסטרה לארג' (XL), לארג' (L), מדיוםׁ(M) וסמול (S).
 
מזכיר ארגון מגדלי העופות, יעקב כהן, מסר שהשיטה החדשה תפשט את סיווג הביצים, תצמצם את החלוקה לקטגוריות ותפחית את הזיופים. על פי השיטה החדשה ביצה אקסטרה לארג' תהיה בגודל של מעל 73 גרם (12% מכלל הביצים בשוק), ביצה לארג' 63-73 גרם (50% מהביצים), ביצה מדיום 53-63 (27.5%) וביצה סמול מתחת ל-53 גרם (2.5% בלבד מהביצים בישראל). היתר הן ביצים מלוכלכות, סדוקות או שבורות אשר נפסלות לשיווק קמעונאי ומועברות לתעשייה.
 
מחר, 1 ביולי, צפויה ועדת המחירים של משרדי האוצר, החקלאות והתמ"ת להתכנס כדי לדון בבקשת ארגון מגדלי העופות לעדכן את מחירי הביצים. העדכון, בשיעור ממוצע של כ-6%, יתבצע על פי שיטת הסיווג החדשה וייכנס לתוקף במקביל, לאחר חתימת שרי החקלאות והאוצר על צו המחירים החדש.
 
כהן מסר שהעלאת התשלום למגדלי העופות בשיעור של 1.74 אגורות לביצה מחויבת המציאות בשל התייקרות הוצאות היצור ובעיקר מחירי התערובת. בנוסף לכך תעודכן עמלת המשווקים לאחר שבדיקה מקיפה שערך משרד החקלאות בשנה האחרונה באמצעות רואה חשבון חיצוני גילתה כי טענות המשווקים על כך שהם קופחו בגובה העמלות נכונות ולכן המצב יתוקן.