משרד החקלאות ומועצת הצמחים החלו בהעברת סיוע מיוחד למגדלי הפירות בשל משבר העודפים

משרד החקלאות ומועצת הצמחים החלו להעביר סיוע מיוחד בהיקף של כשישה מיליון שקל למגדלי הנקטרינות, האפרסק, התפוחים והמשמש וזאת בגין משבר עודפי הפירות וקריסת המחירים שחייב פינוי של 8300 טון פירות מהשוק במהלך הקיץ.


00:00 ,06.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
במהלך הקיץ פונו 8300 טון של עודפי אפרסקים, נקטרינות, תפוחים ומשמשים

משרד החקלאות ומועצת הצמחים החלו להעביר סיוע מיוחד בהיקף של כשישה מיליון שקל למגדלי הנקטרינות, האפרסק, התפוחים והמשמש וזאת בגין משבר עודפי הפירות וקריסת המחירים שחייב פינוי של 8300 טון פירות מהשוק במהלך הקיץ. הפירות העודפים הופנו ברובם לתעשיה במחירי הפסד.

הסיוע אושר על ידי שר החקלאות, ישראל כ"ץ ובסיוע מועצת הצמחים בעקבות פניה של מזכיר ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע, שהציג נתונים על המצב הקשה אליו נקלעו מגדלים בעקבות עודפי הפירות, שהגיע עד לסכנת קריסה של משקים חקלאיים.

על פי ההחלטה, מימון הסיוע למגדלים יתחלק בין הממשלה (2.4 מיליון שקל) ובין תקציב מיוחד שיפרישו שולחנות המגדלים הענפיים במועצת הצמחים.

משבר עודפי הפירות הוא תוצאה מיבולים מבורכים של פירות. המשבר הוחרף לאחר סגירת מסוף קרני לכניסה של פירות לתוך רצועת עזה בחודשים מאי ויוני בהם היתה עונת השיווק בשיאה. לדברי סלע, בתקופה האחרונה נרשמת התאוששות של המחירים הודות לסיום עונת הקיץ ושיווק מסודר של הפירות לרצועת עזה.

בימים אלו החלה העברת הסיוע למאות המגדלים. מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות העריך שעד לראש השנה יקבלו מרבית החקלאים את הכספים. לדבריו, הסיוע יאפשר למגדלים לעבור את התקופה הקשה ולהמשיך לעונה הבאה בתקווה שהיא תהיה טובה יותר מהנוכחית.