משרד האוצר: חברת דואר ישראל פרעה את חובה לקופת המדינה

החוב, על סך 285 מיליון שקל, נפרע באמצעות גיוס הון בהנפקת אג"ח. דואר ישראל השלימה לאחרונה גיוס של 400 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב מגופים מוסדיים


00:00 ,22.04.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

החוב, על סך 285 מיליון שקל, נפרע באמצעות גיוס הון בהנפקת אג"ח. דואר ישראל השלימה לאחרונה גיוס של 400 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב מגופים מוסדיים
 
ממשרד האוצר נמסר כי בסוף חודש מרץ 2010 השלימה דואר ישראל גיוס של 400 מיליון שקל בהנפקת אגרות חוב מגופים מוסדיים, בריבית של 3.88%. הנפקה זו נחשבת בשוק ההון למוצלחת במיוחד: להנפקה נרשמו ביקושים בהיקף של כמעט פי ארבעה מן הסכום המוצע -  מיליארד וחצי שקל.
 
לחברת דואר ישראל קיים כיום חוב של כ-285 מיליון שקל לחשב הכללי באוצר, חוב זה הינו בעצם תשלום למדינה על העברת נכסי הדואר, שהיו עד אז בבעלותה, לידי חברת דואר ישראל. ההלוואה הייתה צמודה + 6.5 ריבית.
 
מטרת הגיוס הייתה בעיקרה לשיפור מבנה החוב של דואר ישראל לחשב הכללי, גיוון מקורות האשראי ותזרים המזומנים של החברה, כניסת חברת הדואר לתחום הסלולר כמפעיל וירטואלי (MVNO) ולשדרוג תשתיות בנק הדואר.
 
לדברי אבי הוכמן, מנכ"ל דואר ישראל: "תוצאות הגיוס מעידות על אמון המשקיעים המוסדיים בדואר ישראל, באסטרטגיית הצמיחה שלה ובניהול העסקי שהחברה אימצה במהלך השנים האחרונות, לאחר הפיכתה מרשות לחברה ממשלתית".
 
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בירך על השלמת המהלך ומסר כי "זהו צעד ראשון להרחבת השירותים הפיננסים של הדואר ובנק הדואר בעיקר לתושבי הפריפריה ולשכבות החלשות באוכלוסייה היום שמתקשים לקבל שירותים פיננסים מהבנקים המסחריים".
 
שר התקשורת, משה כחלון, "הפעולה שביצע חברת דואר ישראל וגיוס מהיר של האג"חים מעיד על האמון שמעניק עולם העסקים לחברת דואר ישראל, אין לי ספק שהכסף יאפשר לחברת הדואר להתפתח לתחומים נוספים. למרות שחברה מחזירה כעת סכום נכבד למדינה כשר הממונה אני רוצה להבהיר שמדובר במהלך כלכלי גרידא ולא על צעד שמצביע על שינוי כל שהוא בסטטוס של חברת הדואר".
 
החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן,  ציין כי הוא סבור שההסכם הנוכחי יביא לקידום חברת הדואר,  לרבות השגת שקיפות והגברת היעילות בהתנהלותה הפיננסית והעסקית. צעד זה, ובצדו הנפקה מתוכננת של אגרות חוב לציבור ע"י חברת הדואר, יתרמו לאיתנותה הפיננסית של חברת הדואר ובאמצעות זאת לפיתוח שוק הדואר.
 
דורון כהן, מנהל רשות החברות הממשלתיות: "זוהי אבן דרך חשובה בהתפתחות הפיננסית של החברה. בעתיד מתוכננת הנפקת אג"ח ציבורי ובכוונתנו לפעול בתיאום עם החברה, עם שר התקשורת ועם העובדים גם הנפקת מניות שתתרום לאיתנות הפיננסית והתפעולית של החברה".
 
האג"ח הונפקו במח"מ של כ-6 שנים. הקרן תוחזר ב-20 תשלומים חצי שנתיים החל מאפריל 2012. אגרות החוב דורגו על ידי מידרוג ברמה של Aa3(מקביל לדירוג "AA-" של S&P- מעלות).