משרד האוצר ובנק ישראל מגבשים תוכנית למתן הון חוזר לחקלאים להשקעות בפיתוח

ראשי ארגוני החקלאים ערכו פגישות עם שר האוצר ונגיד בנק ישראל על מנת לדון במדיניות החקלאית לשנת 2011


00:00 ,25.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ראשי ארגוני החקלאים ערכו פגישות עם שר האוצר ונגיד בנק ישראל על מנת לדון במדיניות החקלאית לשנת 2011
 
ראשי ארגוני החקלאים ערכו פגישות עם שר האוצר, יובל שטייניץ ועם נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר והצוות הבכיר של בנק ישראל על מנת לדון במדיניות החקלאית לשנת 2011. בפגישות השתתפו מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, מנכ"ל מועצת הצמחים, צבי אלון ונשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי.
 
שר האוצר והמשנה לנגיד בנק ישראל, צבי אקשטיין, מסרו לראשי המגזר החקלאי שבימים אלו מגובשת תוכנית ממשלתית למתן הלוואות והון חוזר לחקלאים במגמה לאפשר להם להשקיע בפיתוח ושדרוג המשקים. ההיקף הכספי של התוכנית טרם נקבע, אך היקפה צפוי להיות רחב ולהוות מנוף חשוב לפיתוח החקלאות.
 
הקושי העיקרי עמו מתמודד הצוות שמגבש את התוכנית בבנק ישראל הוא מתן בטחונות להלוואות מאחר ורוב הקרקע החקלאית אינה בבעלות החקלאים ולכן אינה יכולה לשמש כבטוחה. הצוות מצליח לגבש רעיונות לקבלת בטחונות חליפיים שהחקלאים יוכלו לתת לבנקים בתמורה להלוואות.
 
עוד נמסר בפגישות על תוכנית לתמיכה בעיבוד שטחים פתוחים במטרה לעודד את החקלאים להמשיך בעיבוד הקרקע. גם ההיקף הכספי של תוכנית זו טרם נקבע.
 
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, מסר שארגוני החקלאים מצאו במשרד האוצר ובבנק ישראל אוזן קשבת ורצון כן להשתמש בכלים הממשלתיים לקדם את המגזר החקלאי. לדברי וילן, נושא המימון מעיק על המגזר החקלאי כבר למעלה משני עשורים והתוכנית תקל באופן משמעותי על הקושי ותאפשר לחקלאים למצות את הפוטנציאל הרב בצמיחה ופיתוח המשקים.