משקי הבית משלמים ביתר עבור הגז הביתי כ-700-600 מיליון שקל בשנה

כך טוענים בחטיבת הגז הביתי באיגוד לשכות המסחר. טוענים כי קידום התחרות במשק הגז יקטין את חשבון הגז לצרכן בלפחות 40%


00:00 ,31.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

כך טוענים בחטיבת הגז הביתי באיגוד לשכות המסחר. טוענים כי קידום התחרות במשק הגז יקטין את חשבון הגז לצרכן בלפחות 40%
 
איגוד לשכות המסחר מברך על צעדיהם של הרשות להגבלים עסקיים, משרד האוצר ומשרד התשתיות להגברת התחרות במשק הגז הביתי. זאת לאור ההמלצות לתיקוני חקיקה שהוגשו בשבוע שעבר ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן, שמטרתן קידום התחרות במשק הגז הביתי.
 
ההמלצות הן בעיקרן לאסור על הספק שהצרכן החליט להחליפו, לנהל מו"מ עם הלקוח כדי להחזירו לחברה במשך חצי שנה. בנוסף, מתן שירות שווה בכל אזורי הפעילות, הפרדה מוחלטת בין התקנת תשתית הגז בבתים (צוברים) לבין ההתקשרות מול הספק, הכללת מחיר אספקת הגז במחיר הדירה ואפשרות להחלפת ספק באופן מיידי, העברת הבעלות על הצוברים לידי הדיירים וכדומה.
 
לדברי יורם טמיר, יו"ר חטיבת הגז הביתי באיגוד לשכות המסחר, "כבר 18 שנה חלפו מאז שהרפורמה במשק הגז החלה, ועדיין אנו עדים להתנהלות מונופוליסטית של חברות הגז הגדולות (כ-90% מהשוק). הנפגע העיקרי הינו הצרכן הביתי, ולכן יש לקדם חקיקה אשר תסיר את חסמי המעבר של הצרכנים, ותהווה מנוף לקידום משק הגז בישראל".
 
טמיר מציין כי מבדיקות משרד האוצר עולה כי משקי הבית בישראל משלמים ביתר עבור הגז הביתי כ 700-600 מיליון שקל בשנה, כאשר צרכנים רבים לא יכולים לעבור לחברת גז זולה יותר, בשל הקשיים שמציבות חברות הגז הגדולות על המעבר. לדעתו, הבעיה נעוצה בחוסר מודעות צרכנית לכך שניתן לרכוש גז מחברה מתחרה במחיר זול יותר. בנוסף, רמת הבטיחות לצרכן תעלה, מאחר והספק החדש המחויב בתקנים עדכניים ומחמירים, מחליף את הציוד הישן והבלוי.
 
חטיבת הגז באיגוד לשכות המסחר פועלת במקביל מול ארגוני הצרכנים להגברת המודעות הצרכנית, בעיקר בקרב משפחות מעוטות יכולת העושות שימוש רב בגז הביתי. כך, מעבר לחברה מתחרה זולה יותר יקטין את חשבון הגז בלפחות 40%. לדברי טמיר, על הרשויות להמשיך ולפעול לקידום התחרות במשק הגז. כמו כן, עליהן ליישם תיקוני חקיקה נוספים ובראשם חוק סימון מכלים, כדי שהרפורמה תיתן אותותיה לצרכני הגז הביתי.