משלחת תעשיינים בראשות שרגא ברוש תצא לבריסל למפגש עם ראשי האיחוד האירופי

בעקבות פגישה עם שגריר האיחוד האירופי בישראל, שרגא ברוש אומר: מטרת המפגש היא לפעול לצמצום הגרעון המסחרי (ללא יהלומים) בין ישראל לקהילה האירופית - הגיע בשנת 2004 ל-4.6 מיליארד דולרים - גידול של כ-10%; השגריר האירופי לברוש: הקהילה האירופית רואה את קידום יחסי


00:00 ,26.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות פגישה עם שגריר האיחוד האירופי בישראל, שרגא ברוש אומר: מטרת המפגש היא לפעול לצמצום הגרעון המסחרי (ללא יהלומים) בין ישראל לקהילה האירופית - הגיע בשנת 2004 ל-4.6 מיליארד דולרים - גידול של כ-10%; השגריר האירופי לברוש: הקהילה האירופית רואה את קידום יחסיה הכלכליים והמדיניים עם ישראל כעניין אסטרטגי. אסייע להידוק הדיאלוג בין הצדדים.
 
משלחת תעשיינים בראשותו של נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, תצא בקרוב לבריסל למפגש עם ראשי האיחוד האירופי. זאת במטרה להדק את הקשרים הכלכליים ולנסות לפעול לצמצום הגרעון המסחרי בין ישראל לאיחוד האירופי באמצעות שיפור כושר התחרות של היצוא הישראלי לאיחוד האירופי. הגרעון המסחרי (ללא יהלומים) עם האיחוד האירופי הגיע בשנת 2004 ל-4.6 מיליארד דולרים. מהווה גידול של כ-9.7% לעומת השנה שקדמה לה. כך סוכם בפגישה שנערכה בין שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים לבין רמירן סיביראן אוזאל (Ramirn Cibiran Uzal), שגריר האיחוד האירופי בישראל. הפגישה נערכה בבית התעשייה בת"א.
 
השגריר האירופי אמר לברוש, כי הקהילה האירופית רואה את קידום יחסיה הכלכליים והמדיניים עם ישראל כעניין אסטרטגי ולדעתו קיימת פתיחות לבקשותיה של ישראל. הוא הבטיח כי יסייע להידוק הדיאלוג בין הצדדים. הוא המליץ לקיים מפגשים קבועים, לפחות פעמיים בשנה עם ראשי הקהילה האירופית, כדי לקדם נושאים משותפים.
 
ברוש ביקש מהשגריר האירופי בישראל לבחון מחדש את שילובה של התאחדות התעשיינים בארגון התעשיות האירופי UNICE, זאת במסגרת תוכנית הרחבת האיחוד לשכנותיה. כן הציע ברוש לקיים דיאלוג קבוע בין הסקטור העסקי בישראל שהוא עומד בראשו, לבין ראשי הנציבות האירופית ושילוב נציגי תעשייה בדיאלוג הכלכלי בין המדינות, בהסכמת הצדדים. השגריר האירופי בישראל אמר כי לדעתו יש מקום להשתתפותה של התאחדות התעשיינים בארגון התעשיות האירופי וכי ישתדל לסייע בכך.
 
נשיא התאחדות התעשיינים ביקש מהשגריר האירופאי בישראל להעמיק את השתתפותן של חברות קטנות מישראל בתוכנית המו"פ האירופאית השישית לצורך כך ביקש ברוש סיוע כספי ממקורות האיחוד האירופי כדי להקים מערך מתאים לסיוע למפעלים קטנים מישראל. כן ביקש ברוש לצרף את ישראל לתוכנית "בטחון הפנים", "הומלנד סקיוריטי" של אירופה.
 
השגריר האירופי בישראל השיב כי הוא מבין את חשיבות הנושא, ולפי דעתו, על התאחדות התעשיינים לנהל דו-שיח בנושא זה עם האחראי על המחקר והפיתוח בהנהגת האיחוד האירופי כדי למצוא דרך נכונה להכנת כלים מתאימים לקידום חברות קטנות ובינוניות מישראל בתוכנית השישית בתחום המו"פ.