משלחת עסקית מטורקיה עם מאה יצואנים תבקר בישראל

המשלחת, מטעם איגוד היצואנים הטורקי, תגיע לישראל בעוד כשבועיים ותקיים מפגשי B2B בין אנשי העסקים הטורקים והישראלים לפיתוח שיתופי פעולה עסקיים


13:18 ,17.02.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך לביקורה של משלחת מדינית מטורקיה לישראל, איגוד לשכות המסחר ומכון היצוא יארחו בעוד כשבועיים (6.3.22) משלחת מטעם איגוד היצואנים הטורקי (TIM), בראשות היו״ר מר İsmail Gülle , הכוללת כ-100 יצואנים מטורקיה. זוהי המשלחת העסקית הגדולה והבכירה ביותר שמגיעה לארץ מזה שנים רבות.

 

ארגון TIM מייצג ארגונים עסקיים על פני  15 סקטורים עסקיים, המייצגים כ- 70,000 עסקים טורקים. בין היתר מתחומי התשתיות, בנייה, תעשייה, מזון, חקלאות, מסחר, קניונים ועוד.

 

במהלך הביקור, שיארך כיומיים, יתקיים אירוע טקסי חגיגי ולאחר מכן יתקיימו מעל 100 מפגשי B2B בין אנשי העסקים הטורקים והישראלים לפיתוח שיתופי פעולה עסקיים.

 

עו״ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר ציין כי טורקיה היא מדינת מפתח ביחסי ישראל עם מרחב המזרח התיכון. המשלחת היא תפנית של אמת ביחסינו בעתיד עם טורקיה. משלחת ברמה זו ובהיקף זה מעידה על תחילתו של עידן חדש ביחסינו עם טורקיה. לחיזוק וחידוש תנופת יחסי הכלכלה בין ישראל לטורקיה יש חשיבות רבה עבור ישראל בתחומי היבוא והיצוא וכן בפתיחת אפשרויות נוספות לשיתופי פעולה בין העסקים בשתי המדינות. כמו כן, בימים אלה כשהמאבק ביוקר המחייה עומד על הפרק, הסחר עם טורקיה יכול לסייע בהוזלת העלויות שישפיעו ישירות על כיסו האישי של הצרכן.

 

איילת נחמיאס- ורבין יו״ר מכון היצוא הדגישה כי ״טורקיה היא שותפת סחר חשובה עבור ישראל ולשתי המדינות  קשרי כלכלה ענפים. עם זאת קשרים אלה  התבססו לרוב על יבוא לישראל ובכוונת מכון היצוא עם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, לפעול כעת לייצר הזדמנויות יצוא משמעותיות עבור התעשייה הישראלית ולהציג בפני המשלחת התפתחויות טכנולוגיות ישראליות בכדי למקסם את הפוטנציאל של השוק שמתעורר מחדש. אנו מקווים כי ההתפתחויות המדיניות והכלכליות והגעתה של המשלחת לארץ יחזקו את היצוא כמרכיב משמעותי בקשרים בין המדינות״.

 

גד שושן, נשיא מועצת העסקים ישראל טורקיה: ״מערכת היחסים העסקית בין ישראל וטורקיה הייתה ונשארה תקינה לאורך כל השנים ואף גדלה משנה לשנה. יחד עם זאת משברי הקורונה, הכלכלה ועוד, האטו בשנים האחרונות את קצב הפיתוח העסקי, על כן אנחנו שמחים לפתוח ערוצים נוספים לעידוד יחסי המסחר בין המדינות. טורקיה וישראל חולקות בסיס רחב ונכון לשיתופי פעולה ויש חשיבות הדדית לפתח כל ערוץ אפשרי״.

 

טורקיה נחשבת לאחת משותפות הסחר החיוניות ביותר לישראל: בהתבסס על נתוני הלמ"ס, נכון לשנת 2021, טורקיה מדורגת במקום ה-5 ביבוא, במקום ה-7 ביצוא ובמקום ה-5 בסך הסחר עם ישראל. היקף הסחר, היבוא והיצוא בין ישראל לטורקיה באותה שנה עמד על כ-6.7, 4.8 ו-1.9 מיליארדי דולר בהתאמה.