מרכז ההשקעות אישר הטבות מס לחברות עתירות טכנולוגיה באמצעות שחיקת מחזור בסיס

רו"ח צאיג: אנו פועלים לפיצוי מפעלים עתירי טכנולוגיה מתקדמת בגין שחיקה מהירה של המוצרים. בין החברות שזכו להקלה קיטטיקס, סי.אי. סיסטמס ופרוטרום


00:00 ,27.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

רו"ח צאיג: אנו פועלים לפיצוי מפעלים עתירי טכנולוגיה מתקדמת בגין שחיקה מהירה של המוצרים. בין החברות שזכו להקלה קיטטיקס, סי.אי. סיסטמס ופרוטרום
 
מנהל מרכז ההשקעות, רו"ח חזי צאיג: "במסגרת החוק לעידוד השקעות הון אנו פועלים לפצות את אותם מפעלים עתירי טכנולוגיה מתקדמת בגין שחיקת הרווחיות שמקורה בשחיקה מהירה של מחירי המוצרים. הטבה זו מביאה את החברות להשקיע סכומים נוספים בפיתוח וכמו כן בקליטת עובדים נוספים".
 
סעיף 74 לחוק עידוד השקעות הון מגדיר את אופן חישוב ההטבות במס למפעלים מעורבים. במפעלי ההייטק ההנחה כי מחזור הבסיס, שהינו פרי של תוכניות השקעה קודמות, ימשיך להתקיים במקביל לפירות התוכנית החדשה, איננה תואמת את המציאות, מפאת מחזוריות טכנולוגיות ומוצרים גבוהות.
 
על מנת שהחברות אכן ייהנו מהטבת המס במסגרת החוק לעידוד השקעות הון יש להפעיל את נוהל שחיקת מחזור. יחד עם זאת על החברות לעמוד בתנאים של לפחות 7% מו"פ מהמחזור, לפחות 20% מהמועסקים הינם בעלי השכלה אקדמאית בתחומים ריאליים וכמו כן על המפעל להתאפיין במחזוריות טכנולוגית גבוהה.
 
החברות אשר עבורן אושרה שחיקת מחזור בסיס הן קינטיקס, אשר עוסקת בפיתוח ובייצור של מערכות צבאיות לרק"מ, אפ איי אס תוכנה, אשר מפתחת ומייצרת מערכות תוכנה לניהול פוליסת ביטוח, בעיקר עבור ביטוח חיים, אייל מאג, אשר עוסקת בייצור מגברי הספק לתקשורת ומגבי הספק מרובה אותות, פרוטרום, אשר עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של חומרי טעם וריח המיועדים לתעשיית התרופות, צמחי המרפא, מזון הבריאות, תרו תעשיות רוקחות, אשר עוסקת בפיתוח ייצור שיווק של תרופות מרשם ותרופות ללא מרשם וכן כימיקלים עדינים לתעשיית התרופות, סי.אי סיסטמס (ישראל), אשר עוסקת בפיתוח ייצור, שיווק ומכירה של מערכות ומוצרי בדיקה ומדידה אלקטרו אופטיים מתקדמים לתעשייה הביטחונית והמדעית וחיישני טמפרטורה לתעשיית המיקרו אלקטרוניקה, וחברת איי.די.סי טלקומיוניקשנס, אשר עוסקת בתחום אספקה של שירותי פס רחב מפעיל טלפון.