מפעלים מאיזור התעשייה ארז יוכלו לחזור בקרוב לפעול באיזורי הפריפריה

אולמרט:עם אישור הקבינט את חבילת הסיוע לעסקים יוכלו המפעלים מאיזור התעשייה ארז לחזור בקרוב לפעול באיזורי הפריפריה תוך שמירה על אמינותם בשווקים


00:00 ,14.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט:עם אישור הקבינט את חבילת הסיוע לעסקים יוכלו המפעלים מאיזור התעשייה ארז לחזור בקרוב לפעול באיזורי הפריפריה תוך שמירה על אמינותם בשווקים

"עם אישור הקבינט הבטחוני את עקרונות חבילת הסיוע לעסקים יבוא בדברים נציגי הממשלה עם היזמים לצורך הפיצוי שיקבע אינדיוידואלית לגבי כל אחד ואחד מהמפעלים עפ"י הכללים שאושרו" – כך אמר היום מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט.

השר אולמרט ביקר בשבוע האחרון באיזור התעשייה ארז ונפגש עם נציגי המפעלים באיזור התעשיה ארז כדי להודיע להם על ההחלטות המתגבשות בדבר חבילת הסיוע שתינתן למפעלים שמתכוונים לעבור מאיזור התעשיה ארז עקב ההתנתקות ולפעול באיזורי הפיריפריה.

באזור התעשייה ארז ממוקמים כ-200 מפעלים ועסקים, כ-80 בבעלות ישראלית מלאה. תחומי התעשייה בהם פועלים המפעלים הינם בעיקר בתחומי הטקסטיל, מתכת, עבודות עץ-נגריות ותעשיית חומרי בניין.

השר אולמרט אמר כי בכוונת משרד התמ"ת להביא מהר, ככל שניתן, לכך שהמפעלים הקיימים יוכלו לחזור לייצור שוטף באיזורי העדיפות ולשמור על אמינותם בשווקים הבינלאומיים.

מנכ"ל התמ"ת רענן דינור אמר כי "נכון להיום 19 מפעלים הודיעו על רצונם להמשיך בפעילות באיזורי עדיפות לאומית".

להלן עקרונות חבילת הסיוע
עסקים אשר יבחרו להעתיק את פעילותם לתחום מדינת ישראל יזכו למענקי העתקה והסתגלות.

מסלולי הפיצוי
לבעלי העסקים יוצעו שני מסלולי פיצוי: מסלול פיצוי לפי הערכת שווי נכסי ומסלול פיצוי לפי הערכת שווי פיננסי.