מפעל פרוטרום נקנס ב-1.5 מיליון שקל בעקבות מטרדי ריח

בין המפעל והמשרד להגנת הסביבה נחתמה עסקת טיעון במסגרתה נקנס המפעל בסכום זה והתחייב לבצע הסדרה מלאה של כל מפגעי הריח בתחומו בהשקעה של מיליוני שקלים


00:00 ,19.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בין המפעל והמשרד להגנת הסביבה נחתמה עסקת טיעון במסגרתה נקנס המפעל בסכום זה והתחייב לבצע הסדרה מלאה של כל מפגעי הריח בתחומו בהשקעה של מיליוני שקלים
 
המשרד להגנת הסביבה האשים את המפעל, כי האחרון יצר מפגעי ריח בסביבת מפרץ חיפה, אשר גרמו סבל רב לתושבים וכי לא טיפל בהם למרות דרישות המשרד מהמפעל.
 
מפעל פרוטרום שבמפרץ חיפה הורשע בבית משפט השלום בחיפה, לאחר שהצדדים הגיעו לעסקת טיעון במסגרתה נקנס המפעל במיליון וחצי שקלים והתחייב לבצע הסדרה מלאה של כל מפגעי הריח בתחומו. בנוסף, ההסכם מחייב את המפעל להשקיע מיליוני שקלים בהסדרה של המפגעים הנוצרים עקב פעילותו.
 
הרשעת המפעל הגיעה בעקבות הגשת כתב אישום כנגד המפעל בגין מטרדי ריח במרץ 2008 ולאחר הגשת בקשה לסגירת המפעל בצו שיפוטי.
 
פרוטרום הינה חברה פרטית העוסקת בייצור חומרי גלם ותמציות טעם וריח לתעשיית המזון. מפעל החברה ממוקם במפרץ חיפה, ועל פי העדויות המצויות בתיק החקירה שבעניינו, הוא יוצר לאורך השנים מפגעי ריח קשים ומתמשכים לתושבי האזור.
 
לאורך השנים התקבלו במשרד להגנת הסביבה תלונות רבות בדבר קיומו של מפגע הריח, שמקורו, על פי העדויות והבדיקות המקצועיות במפעל. הראיות והעדויות המצויות בתיק החקירה, ובמיוחד ממצאי בדיקות צוותי המריחים שנשלחו למקום, מצביעים כי המפעל אכן יוצר מפגעי ריח קשים ומתמשכים.
 
עו"ד זוהר שקלים, יועצת משפטית בנושאי איכות אוויר במשרד להגנת הסביבה מוסרת, כי מפגעי הריח הוגדרו על ידי הצוותים המקצועיים של המשרד להגנת הסביבה כריח חזק או בלתי סביר, והדבר הינו בניגוד לסעיף 3 לחוק למניעת מפגעים, התשכ"א – 1961. בנוסף, המפעל לא התקין את המתקנים למניעת מטרדי הריח אותם דרש ממנו המשרד ואשר הוא מחויב להתקינם מתוקף רישיון העסק ולכן הוא מואשם גם בעברה על חוק רישוי עסקים, התשכ"ח – 1968.
 
עו"ד שקלים מוסרת עוד כי "אנו מקווים שבכך יסתיימו מפגעי הריח הקשים והמתמשכים מהם סובלים תושבי האזור מזה שנים רבות".