מסתמן: מכרז השב"ס יעדיף טקסטיל תוצרת הארץ

נדחה פרסום מכרז השב"ס ומתקיימות ישיבות מול כל הגורמים לטובת בחינת היתכנות ליישום הנחיית רה"מ להוצאת הוראת שעה לשילוב כחול לבן במכרזים


00:00 ,03.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

נדחה פרסום מכרז השב"ס ומתקיימות ישיבות מול כל הגורמים לטובת בחינת היתכנות ליישום הנחיית רה"מ להוצאת הוראת שעה לשילוב כחול לבן במכרזים

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, מברך את השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', על החלטתו לעכב סגירת מכרז לרכישת מדים לעובדי שירות בתי הסוהר, במטרה לבדוק אפשרות לרכישת המדים מתוצרת הארץ.

ההנחיה באה לאחר מספר ישיבות שערכו השרים בן אליעזר ואהרונוביץ', ולאחר ישיבת הממשלה בה סקר בן אליעזר את מצוקת ענף הטקסטיל וקרא לשרים להעדיף רכש של טקסטיל המיוצר בישראל.
 
בעקבות דבריו של שר התמ"ת בישיבה, הנחה רה"מ, בנימין נתניהו, לבדוק אם קיימת אפשרות בשל המצב הנתון היום במשק, להעביר ע"פ הוראת שעה עבודות בתחום הטקסטיל למפעלים בפריפריה ולכסות פערים מבחינת המחירים, כאשר המטרה היא לסגור את הפער עבור המשרד לביטחון פנים ומשרדים אחרים.
 
השר אהרונוביץ' סיכם עם נציב שירות בתי הסוהר, רב גונדר, בני קניאק את הקפאתו הזמנית של מכרז מדי שירות בתי הסוהר בכדי לבדוק אפשרות לקנייה תוצרת הארץ של המדים. סגירת המכרז נדחתה עד לתאריך 18 בינואר 2010, בכדי לאפשר לבדיקת ההיתכנות למצות  עצמה.
 
בימים הקרובים צפויה ישיבה בהשתתפות נציגים ממשרד התמ"ת, המשרד לביטחון פנים ומשרד האוצר בכדי לדון בנושא, ובכדי לתת מענה גם למכרזים עתידיים של המשרד לבט"פ, ככל שיהיו ולא רק למכרז השב"ס.
 
בן אליעזר פנה לאחרונה למספר שרים וראשי ערים וביקש לתת עדיפות לחברות ישראליות במכרזים שונים המתקיימים במשרדיהם.  בן אליעזר מזכיר  כי" רכישת תוצרת כחול לבן מהווה כלי חשוב  בעידוד התעסוקה בישראל, וכי כל גורם אשר מעודד רכישת תוצרת הארץ עוזר ותורם למשק ולכלכלת ישראל".
 
מיום היכנסו לתפקידו כשר התמ"ת עסוק בן אליעזר בנושא מרכזי אחד – יצירת מקומות תעסוקה והקטנת האבטלה. כידוע, רכישת תוצרת כחול- לבן מהווה כלי חשוב בעידוד התעסוקה בישראל וכל גורם אשר מעודד רכישת תוצרת הארץ עוזר ותורם למשק ולכלכלת ישראל.
 
השר בן אליעזר פונה שוב לשרים, לראשי ערים ומועצות ולעומדים בראש גופים ציבוריים, לנסות ולעודד יותר ויותר רכישות של כחול לבן.
 
לאחרונה קיים מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי מפגש של וועדת ההיגוי הבין-משרדית ליישום תוכנית כחול לבן, במטרה לבחון את הדרכים בהם יכולים משרדי הממשלה למנף את ההוצאה הממשלתית לטובת רכישות מתוצרת הארץ ככל שאינם סותרים את ההתחייבויות הבינלאומיות של ישראל. במפגש זה סוכם כי כל משרד ימנה נאמן כחול לבן, שתפקידו יהיה לטפל בתלונות של תעשיינים על אפליה ותנאים לא הוגנים במכרזים המתפרסמים במשרדים השונים.