מספר העובדים הזרים בחקלאות הוא 21 אלף בלבד

מספר העובדים הזרים בחקלאות נמוך ב-5,000 מהמכסה שאישרה הממשלה. מזכיר ארגון מגדלי הפרחים: הבדיקה מוכיחה כי טענות התאחדות החקלאים נכונות


00:00 ,25.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מספר העובדים הזרים בחקלאות נמוך ב-5,000 מהמכסה שאישרה הממשלה. מזכיר ארגון מגדלי הפרחים: הבדיקה מוכיחה כי טענות התאחדות החקלאים נכונות
 
בתום תהליך ממושך של בדיקת מספר העובדים הזרים בפועל בענף החקלאות ואיזון התיקים של החקלאים שערך משרד הפנים התברר שמספר העובדים הזרים בחקלאות הוא 21 אלף בלבד. מספר זה נמוך ב-5,000 מהמכסה שאישרה הממשלה: 26 אלף עובדים.
 
מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, הממונה על תחום העובדים הזרים בהתאחדות חקלאי ישראל, אמר שהבדיקה מוכיחה שטענת ההתאחדות על כך שהחלטת הממשלה אינה מבוצעת על ידי הפקידות נכונה. הפער במספר העובדים, המגיע לקרוב ל-20%, גורם למחסור קשה בכוח אדם בכל ענפי החקלאות ולכך שהחקלאים אינם מסוגלים לבצע את הקטיף והעבודות השוטפות בהיקף הנדרש.
 
לדברי חדד, אי ביצוע החלטת הממשלה נובע מכך שפקידי משרדי הפנים והתמ"ת חושבים שהם יודעים יותר טוב משרי הממשלה מה טוב למדינה. למרות שהממשלה קבעה כמדיניות את עידוד היצוא החקלאי, הפקידים עושים דין לעצמם ומטרפדים את יישום החלטת הממשלה באמצעות קשיים בירוקרטים שהם מערימים על בואם של העובדים לארץ.
 
בלי עובדים זרים לא ניתן יהיה להגדיל את היצוא החקלאי. המחסור בעובדים גורם לפגיעה גם בשיווק הפירות והירקות בישראל. למרות שיש עודפים בחלק מהענפים אין די עובדים כדי לקטוף אותם ולכן נוצר מחסור מלאכותי בפירות וירקות והצרכן אינו נהנה מהירידה שהיתה יכולה להיות במחירים. המחסור בעובדים זרים אילץ  בתי אריזה וחברות המספקות תשומות ושירותים לחקלאים לשחרר עובדים ישראלים בגלל תפוקה נמוכה.
 
חדד קרא לראש הממשלה, אהוד אולמרט, להתערב בנושא ולפעול ליישום מלא של החלטות הממשלה בנושא העובדים הזרים. אם תמשך האטימות הממשלתית למצב החקלאים נאלץ לצאת לצעדי מחאה. אנו לא נשב מול משרדי הממשלה כמו חולי הסרטן אלא נפגין את כוחנו ואם צריך נשבית את השיווק החקלאי.