מנכ"ל משרד התעשייה של האיחוד האירופאי לביקור בישראל

דניאל קאייחה קרספו עומד בראש משלחת המונה 35 חברות מתחומי טכנולוגיית המידע, הביטחון והתיירות, על רקע התעניינות גוברת בתעשיית הסייבר הישראלית


10:22 ,25.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

חיזוק הקשרים העסקיים הקיימים ובחינת הזדמנויות נוספות לשיתוף פעולה בין חברות קטנות ובינוניות אירופיות וישראליות יעמדו במרכז ביקורו בישראל של מנכ"ל משרד התעשייה של האיחוד האירופאי דניאל קאייחה קרספו.

 

במהלך הביקור, שייערך ביומיים הקרובים, ייפגש קאייחה עם המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה ינון אלרועי, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, מנכלי"ת משרד המדע בינה בראון וראש מטה הסייבר הלאומי ד"ר אביתר מתניה.

 

הביקור נערך על רקע העניין ההולך וגובר באירופה בהתפתחויות בנושא והובלתה של ישראל בתחום הסייבר. בנוסף, יתקיימו סמינרים ופגישותB2B  עם חברות ישראליות, סיורים בתעשייה הישראלית ופגישות עם גורמים רמי דרג בממשלה ובסקטור העסקי.

 

המשלחת מגיעה לישראל ביוזמת מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה. היא כוללת נציגים בכירים של חברות מובילות, שהיקף פעילותן הכלכלית מוערך ב-63 מיליארד אירו, והן מעסיקות יחדיו כ-170 אלף עובדים ב-13 מדיניות האיחוד, בהן יצרנית הלוויינים הגדולה באירופה - חברה איטלקית העוסקת בתחום החלל, ההגנה והטכנולוגיה האווירונאוטית, שהגיעה ב-2013 למכירות בשווי 14.2 מיליארד אירו; חברת ייעוץ וטכנולוגיה ספרדית, המספקת פתרונות ושירותים לסקטור  התחבורה, האנרגיה והתעשייה, מינהל ציבורי ובריאות, שירותים פיננסיים, אבטחה והגנה, ולמגזר התקשורת, עם מחזור של 3,000 מיליון אירו וחברות נוספות.

 

ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה נמסר כי הסכם הסחר החופשי, עליו חתמה ישראל עם האיחוד האירופאי בשנת 1975, היה הסכם הסחר החופשי הראשון עליו חתמה ישראל, וכיום האיחוד הינו שותף הסחר המרכזי של ישראל. בשנת 2013 ניצב האיחוד האירופאי במקום הראשון כיעד היצוא של ישראל, עם כ-27% מכלל היצוא הישראלי, עם גידול של מעל 5% גידול בהיקפי היצוא משנת 2012. כמו כן, הייבוא הישראלי מהאיחוד האירופאי הינו מקור היבוא המרכזי של ישראל, עם כ- 33% מכלל הייבוא הישראלי.

 

מורן בוגנים-גולד, הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה לאיחוד האירופאי: "מעבר להיות האיחוד האירופאי שותף הסחר המרכזי של ישראל, אנו רואים בו שותף אסטרטגי להעמקת קשרי הכלכלה והמסחר בין חברות עסקיות, ישראליות ואירופאיות".