מנכ"ל משרד התמ"ס, רו"ח אמיר חייק, ביקש להשתחרר מתפקידו

מנכ"ל משרד התעשייה והמסחר, רו"ח אמיר חייק, ביקש אתמול את מ"מ ראש הממשלה ושר התעשייה המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט, להשתחרר מתפקיד מנכ"ל משרד התמ"ס. חייק מילא בעשור האחרון מספר תפקידים במערכת משרד התמ"ס החל מתפקיד היועץ הכלכלי לשר, מנכ"ל מכון היצוא הישראלי ו


00:00 ,03.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מנכ"ל משרד התעשייה והמסחר, רו"ח אמיר חייק, ביקש אתמול את מ"מ ראש הממשלה ושר התעשייה המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט, להשתחרר מתפקיד מנכ"ל משרד התמ"ס.

חייק מילא בעשור האחרון מספר תפקידים במערכת משרד התמ"ס החל מתפקיד היועץ הכלכלי לשר, מנכ"ל מכון היצוא הישראלי וכלה בתפקיד מנכ"ל התמ"ס. במשך שנים אלו עבד חייק לצדם של חמישה שרי התמ"ס.

במכתב שהעביר אתמול חייק לשר אולמרט נאמר: "שנים אלו, לימדו אותי רבות, תרמו להתפתחותי המקצועית ולהבנתי את הסביבה העסקית התעשייתית והמסחרית של ישראל והשוק הגלובלי וגרמו לי לאהוב אהבה עזה את העשייה והעמל הרב הכרוך בה עד שלעיתים נדמה היה לי כי איני יכול בלעדיה".

"אני מצדי, טבלתי כל כולי בעשייה זו, עשיתי לילות כימים לקידום התעשייה הישראלית בארך ובעולם תוך פיתוח כלי עבודה חדשניים ותוך כדי עבודה בתנאים הנחשבים לכמעט בלתי אפשריים".

"השנה הגעתי למסקנה כי הגיעה העת לארוז את הזיכרונות ואת העשייה הרבה, ולצאת לדרך חדשה".

חייק ביקש במכתבו "בקשה אחת לי אליך והיא להשתחרר מתפקידי כמנכ"ל המשרד אותו אני אוהב כל כך. אני מוכן ומרגיש צורך לתת לך את כל הזמן הנדרש על מנת למצוא מחליף, להכניסו כראוי לתפקיד וכמו כן אני מוכן לסייע לך ולמשרד בכל דרך ובכל שעה שאקרא לדגל".

חייק הוסיף ואמר כי "משרד התעשייה והמסחר יקר לי אולם אני חש כי הגיעה השעה להמשיך הלאה".

בתקופת כהונתו יזם המנכ"ל חייק, הקמת קרן הזנק (seed), שימש כיו"ר הועדה למפעלים במצוקה, קידם את נושא הסחר האלקטרוני, ודאג לשינוי חוקים בתחומים השונים של פעילות התמ"ס.

מועד הפרישה יסוכם במועד מאוחר יותר בין השר אולמרט והמנכ"ל חייק.