מנכ"ל התמ"ת נפגש עם נציג תאגיד הענק ההודי "סהרה"

דינור: בשנים האחרונות גבר שיתוף הפעולה בין ישראל להודו במגוון תחומים והודו הפכה לאחת משווקי היעד שנבחרו ע"י התמ"ת ליצוא הישראלי


00:00 ,24.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
דינור: בשנים האחרונות גבר שיתוף הפעולה בין ישראל להודו במגוון תחומים והודו הפכה לאחת משווקי היעד שנבחרו ע"י התמ"ת ליצוא הישראלי

רענן דינור, מנכ"ל משרד התמ"ת, נפגש לאחרונה עם נציג חברת "סהרה", מר סניאל דברג' , ודן עימו באפשרויות לשיתופי פעולה נוספים בתחומי העיסוק של חברת "סהרה" .

חברת "סהרה" ההודית הינה אחת מחמשת תאגידי הענק של הודו, עם מחזור עסקים המתקרב לכ- 30 מיליארד דולר, והעוסקת בין היתר בתעופה, נדל"ן, בנקאות, בניה, הפקת סרטים, וחולשת של רשת עיתונים ותחנות טלוויזיה.

עו"ד ענת ברנשטיין-רייך המסייעת לחברות ישראליות ואירופאיות להשתלב בשווקי המסחר ההודי מציינת כי לשם הפקת מיזם במה יוצא דופן הוחלט לאחרונה על שיתוף פעולה בין חברת "סהרה" ההודית ובין חברת הפקה בניהולו של עו"ד גשש דשא, בנו וממשיכו של פשנל האגדי . חברו הטוב של פשנל, חיים טופול, תומך מאחורי הקלעים. בקבלת פנים חגיגית שערך שגריר הודו בישראל, מר רמינדר גאסאל, ברך השגריר את אורחיו ושמח להיות השושבין למיזם של תרבות ושלום, אליו שואפים שני העמים.

ממינהל סחר חוץ, במשרד התמ"ת, נמסר כי בהודו עובדות כיום קרוב ל- 100 חברות ישראליות ובסה"כ קיימים כיום כ- 150 הסכמים בין חברות ישראליות והודיות לפיתוח משותף, ייצור, שיווק והפצה של מוצרי חברות ישראליות בהודו בעיקר בחקלאות, כימיקלים, אלקטרוניקה, ציוד רפואי ותוכנה.

בינואר השנה ביקר בארץ שר המסחר והמשפטים ההודי מר ארון ג'ייטלי. במהלך ביקורו נערכה ועדה מעורבת בראשות מר ג'יטלי ומ"מ רוה"מ ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט.

רענן דינור, מנכ"ל התמ"ת, ציין כי בשנים האחרונות גבר שיתוף הפעולה בין ישראל להודו במגוון תחומים. קצב הצמיחה המהיר ( 6.1% בממוצע לשנה בין 93' ל- 03' ), ההשקעות הגדלות בתשתיות ועליית רמת החיים, הופכים את הודו, גם בעידן של מיתון, לאחד משווקי היעד האטרקטיביים שנבחרו ע"י התמ"ת ליצוא הישראלי. עוד ציין דינור כי במהלך עשור שנים בהם מתקיימים יחסים דיפלומטיים מלאים בין ישראל להודו גדל הסחר מרמה של כ- 200$ מיליון לשנה לרמה של כמיליארד וחצי $.

נתוני סחר
היצוא הישראלי להודו בשנת 2003 הגיע ל- 698$ מיליון, עלייה של 15%. ענפי היצוא העיקריים: יהלומים ואבנים יקרות, מוצרי תקשורת, כימיקלים ומוצרי פלסטיק. היבוא לישראל בשנת 2003 הגיע ל- 869$ מיליון, עלייה של 37% לעומת שנת 2002 ענפי היבוא העיקריים: יהלומים ואבנים יקרות, כימיקלים ומוצרי פלסטיק וטקסטיל ומוצריו.

ברבעון הראשון של 2004 הסתכם היצוא להודו ב- 244 מיליון דולר לעומת 163 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 50% . היבוא באותה תקופה הסתכם ב- 277 מליון דולר לעומת 207 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 34%.