מנכ"ל התמ"ת יוצא לטאיוון בראש משלחת עסקית בתחום ניהול וטיפול במים

דינור יעמוד בראש הועדה המעורבת אשר תדון בדרכים בהן יכולות שתי הממשלות ליצור תשתית לאנשי העסקים; עלייה של 112% ביצוא לטיוואן בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2004


00:00 ,18.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
דינור יעמוד בראש הועדה המעורבת אשר תדון בדרכים בהן יכולות שתי הממשלות ליצור תשתית לאנשי העסקים; עלייה של 112% ביצוא לטיוואן בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2004

מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, יוצא בשבוע הבא לטייפה טאיוון, בראש משלחת עסקית של חברות המתמחות בטכנולוגיות של ניהול וטיפול במים.

דינור מציין כי ההחלטה על גיוס משלחת בתחום זה נובעת מפרסום מכרזים רלוונטיים בטאיוון ומהעניין הרב שהביעו מקבלי ההחלטות הטאיוונים בטכנולוגיות הישראליות בתחום.

דינור מציין עוד כי מטרת הביקור הינה לחזק את הקשר בין הגורמים הממשלתיים והעסקיים משתי המדינות, לצורך שתפ"ים תעשייתיים בין החברות הטיוואניות והישראליות ולדון בנושאים הבילטרליים השונים שעל הפרק.

עמירם הלוי מנהל תחום אסיה והפסיפיק בסחר חוץ בתמ"ת, מוסר כי במהלך הביקור תתכנס הועדה הכלכלית המעורבת השישית בין ישראל לטאיוון בראשות משותפת של מנכ"ל התמ"ת, רענן דינור וסגן שר הכלכלה הטיוואני, מר Yen-Shiang Shih. דיוני הועדה יתמקדו בדרכים בהן יכולות שתי הממשלות ליצור תשתית לאנשי העסקים. בין הנושאים שידונו: דרכים לשת"פ בענפי יעד, כגון: טכנולוגיה סביבתית, ציוד לתעשיית המוליכים למחצה וציוד תקשורת ותוכנה, עידוד השקעות ושתופי פעולה בין קרנות ההון סיכון, השתתפות חברות ישראליות במכרזים מקומיים והכרה הדדית בבדיקות תקן.

עמירם הלוי מציין כי הועדה המעורבת האחרונה התקיימה ביולי 2003 בירושלים – בעת בקורו בארץ של שר הכלכלה הטיוואני Lin Yi Fu בראשות משלחת של כ-40 בכירים מחברות הון סיכון ומהתעשייה הטיוואנית.


נתוני סחר

הסחר ההדדי בתשעת החודשים הראשונים של 2004 עלה ב-65% והסתכם בסך של 755 מיליון דולר.
היצוא זינק ב- 112% ל-389 מיליון דולר. עיקר הגידול נרשם ביצוא מכונות ומכשירים (50% מהיצוא אך 99% גידול) מוצרים רפואיים ואופטיים (32% מהיצוא ו- 244% גידול). מוצרים כימיים (9% מהיצוא ו- 30% גידול).
ביבוא נרשמה עלייה של 34% לסך של 366 מליון דולר באותה תקופה. עיקר העלייה ביבוא נובעת מעליה של 42% ביבוא מכונות ומכשירים מכאניים המהווים 63% מהיבוא.