מנהלת מרכז השקעות במשרד התמ"ת החזירה לתוקפו כתב אישור שניתן ל"טרה"

אולמרט: החלטה שיש בה בשורה לתושבי הדרום ולאזור התעשייה נועם; מדובר בתוספת של כ- 400 מקומות עבודה ישירים ועוד כ- 600 מקומות עבודה עקיפים


00:00 ,16.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: החלטה שיש בה בשורה לתושבי הדרום ולאזור התעשייה נועם; מדובר בתוספת של כ- 400 מקומות עבודה ישירים ועוד כ- 600 מקומות עבודה עקיפים
 
מנהלת מרכז ההשקעות במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה החזירה היום לתוקפו כתב אישור במסלול המענקים שניתן בשנת 2000 ל"טרה" בהיקף של 25 מיליון $ (במחירי שנת 2000), במסגרת תוכנית להעברת המחלבות ממרכז תל אביב לאזור התעשייה נעם שבאזור נתיבות ושדרות. מיקומה של המחלבה במרכז תל אביב לא אפשר למחלבות שטח מתאים להתפתחות, והיה למעשה מזה זמן רב נטול היגיון כלכלי או סביבתי.כתב האישור בוטל בשנת 2003 לאחר שתוכנית החברה לא יצאה לפועל.
 
לאחר רכישת "טרה" לאחרונה על ידי החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה קולה), חידשה "טרה" (כיום מילקו תעשיות בע"מ) את כוונותיה להעביר את המחלבה לאזור נועם. המעבר לנועם, שהוא צורך ממשי להתפתחות המחלבה, יאפשר ל"טרה" לעבור מודרניזציה ויאפשר לחברה לפעול באופן יעיל יותר בשוק מוצרי החלב. המפעל עתיד להציע כ – 400 מקומות תעסוקה חדשים באזור הפריפריה הדרומית.
 
רענן דינור, מנכ"ל משרד התמ"ת אומר כי משרד התמ"ת רואה בהעברת מפעלי תעשייה ממרכז הארץ לפריפריה את אחד הכלים היעילים ביותר לטיפול בבעיות התעסוקה בפריפריה, גם עם לעיתים על חשבון היקף המועסקים במרכז. לפיכך מפעיל המשרד מדיניות מעודדת העושה שימוש בכל כלי הסיוע שלרשות המשרד ובראש ובראשונה מרכז השקעות כדי ליזום, לעודד ולסייע ביצירת מקומות עבודה חדשים באזורי העדיפות הלאומית.
 
מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט ברך על החלטת מנהלת מרכז השקעות וציין כי בהחלטה יש בשורה לתושבי הדרום באזור התעשייה נועם. ההחלטה תוביל לשני שינויים חשובים באיזור נתיבות ושדרות: האחת תוספת של כ- 400 מקומות עבודה ישירים ועוד כ- 600 מקומות עבודה עקיפים. השניה – איכלוסו של אזור תעשייה נועם קורם סוף סוף עור וגידים ומפעל העוגן טרה ימשוך כבר בעתיד הקרוב מפעלים נוספים בנועם.