ממשלת תאילנד שלחה משלחת על מנת לשכנע את העובדים התאילנדים להתפנות מגוש קטיף

חודשה הנפקת האישורים להבאת עובדים מתאילנד לשאר חלקי הארץ לאחר הפסקה של חודש בעקבות מותו של עובד מתאילנד בפיגוע בגוש קטיף


00:00 ,21.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
חודשה הנפקת האישורים להבאת עובדים מתאילנד לשאר חלקי הארץ לאחר הפסקה של חודש בעקבות מותו של עובד מתאילנד בפיגוע בגוש קטיף

משרד העבודה התאילנדי שלח משלחת מיוחדת לארץ על מנת לשכנע את 250 העובדים התאילנדים המועסקים בישובי גוש קטיף לעזוב את מקומות עבודתם. חברי המשלחת ביקרו השבוע בישובי גוש קטיף בליווי של שגריר תאילנד בישראל, אולם ניסיונות השכנוע נכשלו והעובדים בחרו להשאר אצל מעסיקיהם.

במקביל, שגרירות תאילנד בישראל חידשה את הנפקת האישורים להבאת עובדים זרים לשאר חלקי הארץ, וזאת לאחר הקפאה של כחודש לאחר מות עובד זר מתאילנד בפיגוע בגוש קטיף. ההחלטה התקבלה בעקבות לחץ שהופעל מצד אלפי עובדים מתאילנד המבקשים להגיע לתקופת עבודה בארץ והן מצד ארגוני החקלאים בישראל.

מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, הממונה על תחום העובדים בהתאחדות חקלאי ישראל, אמר שבעקבות הסרת המגבלות על הבאת העובדים יגיעו בשבועות הקרובים 2500 עובדים חדשים מתאילנד לעבודה בארץ, המחליפים עובדים ששבו לארצם בתום תקופת עבודתם. חדד הדגיש שמדובר בתחלופה השוטפת של עובדים ולא בתוספת למספר העובדים הזרים המועסקים בחקלאות.

חדד אמר ששגרירות תאילנד בישראל גרמה נזק גדול לבני עמה בהחלטה החד צדדית שקיבלה להקפיא את הבאת העובדים. בעקבות ההקפאה קיבלו החקלאים בישראל החלטה אסטרטגית שלא להסתמך על תאילנד כמקור בלעדי לעובדים והחלו להביא עובדים מנפאל. עד כה נקלטו בחקלאות בישראל 600 עובדים מנפאל ובמקביל נבדקת האפשרות להבאת עובדים מויאטנם ומהאזורים החקלאיים בצפון סין.