‏‏‏מכרז לבחינת יכולת להקמת פרוייקט רכבל חיפה

רכבל המפרץ-טכניון-אוניברסיטה מתוכנן לקשר בין המוסדות האקדמיים בעיר חיפה. השבוע פורסם מסמך דרישות מוקדמות לבחירה מוקדמת של יצרני רכבלים. עלות הפרויקט: 180 מיליון שקל


00:00 ,09.09.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבל המפרץ-טכניון-אוניברסיטה מתוכנן לקשר בין המוסדות האקדמיים בעיר חיפה. השבוע פורסם מסמך דרישות מוקדמות לבחירה מוקדמת של יצרני רכבלים. עלות הפרויקט: 180 מיליון שקל
 
המכרז להקמת רכבל בין מפרץ חיפה לטכניון ולאוניברסיטת חיפה יצא לדרכו. המסמך שפורסם השבוע על ידי  חברת התשתיות יפה נוף, הנו השלב הראשון בו תיבחן יכולתן של חברות המבקשות להתמודד במכרז לבצע את הפרויקט. לאחר שייקבע מי מהחברות הבינלאומיות רשאיות להשתתף במכרז, יתקיים מכרז לבחירת החברה המבצעת.
 
השבוע פורסם מסמך דרישות (Pre-Qualification), לבחירה מוקדמת של יצרני רכבלים בעולם, שמטרתו לקבוע מי רשאי להשתתף במכרז להקמת פרויקט הרכבל. הקריטריונים העיקריים לבחינת המשתתפים, כוללים ניסיון, כושר ייצור /הרכבה, יכולות ייצוא, מתן שירות ואיתנות פיננסית. העלות המוערכת של הפרויקט היא כ- 180 מיליון שקל.
 
פרויקט הרכבל הינו פרויקט עירוני של עיריית חיפה המקודם בתמיכת משרד החבורה ובשיתוף פעולה עם חברת יפה נוף והחברה הכלכלית לחיפה.
 
בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו, עד סוף 2008 תיבחרנה החברות המתאימות ובראשית שנת 2009 יפורסם המכרז להקמת הרכבל. עד סוף המחצית הראשונה של שנת 2009 ייבחר יצרן/ספק הרכבל. בחירה המהווה גורם מרכזי בשלב התכנון המפורט של התחנות, ובאחריות על העיתוי (לוח הזמנים) להקמה והפעלה של הפרויקט. הרכבל צפוי להתחיל לפעול לקראת סוף שנת 2010.
 
רכבל המפרץ- טכניון- אוניברסיטה מתוכנן כמערכת תחבורה ציבורית מתקדמת, יעילה ובטוחה, שמטרתה לקשר בין מסוף התחבורה במפרץ חיפה (הצ'ק פוסט) לבין הטכניון והאוניברסיטה.
 
ראש העיר חיפה יונה יהב אמר כי פרויקט הרכבל הינו אמצעי נוסף הנכלל במערך התחבורה הציבורית המתוכנן במרחב העיר חיפה. "הרכבל נחשב לפתרון תחבורתי ידידותי לסביבה, נוח ומהיר, שישרת את אוכלוסיות הקמפוסים והסביבה הסמוכה, תוך הקלה על בעיות החנייה ועומסי התנועה בצירי העיר חיפה ובמוסדות האקדמיים שעל הר כרמל".