במהלך ט"ו בשבט נמכרים כשליש מסך הפירות היבשים בכל השנה וכן צריכת הפירות היבשים גדלה בכ-300%
מחזור שוק הפירות היבשים נאמד בכ-600 מיליון שקל בשנה. בתקופת החג חל גידול של כ-300% בצריכת פירות יבשים, ביחס לחודש רגיל בשנה, כך שכ-34% מהמכירות השנתיות של הפירות היבשים מתבצעות במהלך החג. כך מסר הבוקר ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר, בעלים ומנכ"ל משותף בחברת ליימן שליסל, לרגל חג הט"ו בשבט.
שליסל צופה כי המכירות של פירות יבשים לקראת החג הקרוב יסתכמו בכ-200 מיליון שקל. כ-75% ממשקי הבית יקנו פירות יבשים כלשהם לקראת ט"ו בשבט, כאשר הפירות המבוקשים ביותר הם: תמרים, משמשים, שזיפים, צימוקים ותאנים.
לדברי שליסל, "למרות ההאטה בפעילות הכלכלית במשק, איננו צופים שינוי ניכר בהרגלי הצריכה של הציבור בחג. יש להעריך כי רשתות השיווק והקמעונאים צפויים לצאת לקראת החג במבצעים רבים ומגוונים למכירת פירות יבשים, דבר שיוזיל את מחירי הפירות היבשים בשיעור ממוצע של 10-15% בהשוואה לשאר ימות השנה".
בענף המזון באיגוד לשכות המסחר מציינים עוד כי המחיר לסל פירות יבשים בתקופת החג למשק בית ממוצע, נע בין 60-50 שקל.
מכירות הפירות היבשים בט"ו בשבט מגיע ל-200 מיליון שקל
במהלך ט"ו בשבט נמכרים כשליש מסך הפירות היבשים בכל השנה וכן צריכת הפירות היבשים גדלה בכ-300%
00:00 ,04.02.2009
עשוי לעניין אותך
ברוש מאשים: האוצר לא עומד בהסכמים לפיצוי בדרום
התעשיינים: הבחירות יעלו למשק כ-1.3 מיליארד שקל
אגרקסקו תיהפך לחברה עסקית
התמ"ת: תקציב העסקים הקטנים הוגדל ב-29 מיליון שקל בשנת 2009
פדיון ענפי המסחר והשירותים גדל בשנת 2008 בכ-1% בלבד
מילואות תשקיע 20 מיליון שקל בהשבת מי קולחים לחקלאות