מכירות היינות יגיעו בפסח לשווי 300 מיליון שקל

מסקירת איגוד לשכות המסחר עולה כי מדובר בגידול של כ-10% לעומת פסח 2007. כ-15% מהיינות הנצרכים בפסח הינם יבוא בעיקר מארצות כגון איטליה, צרפת וצ'ילה


00:00 ,14.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מסקירת איגוד לשכות המסחר עולה כי מדובר בגידול של כ-10% לעומת פסח 2007. כ-15% מהיינות הנצרכים בפסח הינם יבוא בעיקר מארצות כגון איטליה, צרפת וצ'ילה
 
מכירות היין והמשקאות החריפים בתקופת חג פסח צפויות להגיע לכ-300 מיליון שקל, גידול של כ-10% לעומת פסח 2007. כך עולה מנתוני חטיבת המשקאות החריפים שבאיגוד לשכות המסחר.
 
עוד עולה מהסקירה כי בשנת 2007 הסתכמו מכירות היינות והמשקאות החריפים בכ-1.3 מיליארד שקל, כאשר החגים הגדולים (ראש השנה ופסח) תופסים כ-40% מהמכירות.
 
לדברי דב פיינטוך, יו"ר חטיבת המשקאות האלכוהוליים באיגוד, "מכירות המשקאות החריפים כגון ויסקי, וודקה, שמפניה וליקרים לא צפויות להשתנות לעומת פסח 2007. לעומת זאת ישנה עלייה של כ-10%-15% במכירות יינות. הגידול המשמעותי הינו ביינות ישראלים בטווח מחירים של 25-30 שקל לבקבוק".
 
לדברי דן ליאור, מנכ"ל החברה הסקוטית וחבר בחטיבת המשקאות האלכוהוליים באיגוד, המכירות לקראת החג הקרב מאופיינות בגידול צפוי של כ-10% במכירת יינות תוצרת הארץ.
 
לדבריו, כ-65% מהיינות הינם בטווח מחירים של עד 35 שקל, כ-25% בטווח מחירים של בין 35 שקל ל-80 שקל וכ-10% בטווח של בין 80 שקל ל-130 שקל. מחירי יינות תוצרת הארץ יתייקרו בשנה האחרונה בכ-4%-5%, בעיקר עקב עלייה במחירי תשומות כגון אריזה (בקבוקים,פקקים) ומחירי הובלה (דלקים).
 
כ-75% מהיינות אשר צפויים להימכר בפסח הקרוב הינם אדומים והיתר לבנים או מקבוצת היין הלבן אשר הלהיטים צפויים לפסח הקרוב הינם יין רוזה ויינות קינוח.
 
ליאור הוסיף כי כ-15% מהיינות הנצרכים בפסח הינם יבוא בעיקר מארצות כגון איטליה, צרפת, צ'ילה, אוסטרליה וארה"ב.