מכון היצוא: מחזקים את הקשרים הכלכליים עם יפן

מאות חברות יפניות וישראליות השתתפו בפורום כלכלי משותף בהשתתפות שר הכלכלה ברקת, עמיתו מיפן ובכירות מכון היצוא. במהלך הפורום נערכו גם מאות פגישות B2B ונחתמו שיתופי פעולה חדשים בין חברות ישראליות ויפניות


08:13 ,05.09.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד הכלכלה והתעשייה ביחד עם מכון היצוא הישראלי ערכו אתמול פורום כלכלי משותף עם משרד הכלכלה, המסחר והתעשייה היפני (METI) וארגון סחר חוץ היפני (JETRO) במלון דן תל אביב.

 

את הפורום, שבו נכחו מאות חברות יפניות וישראליות, פתחו שר הכלכלה, ניר ברקת; יו״ר מכון היצוא, איילת נחמיאס ורבין ומנכ״לית המכון, נילי שלו; שר הכלכלה של יפן, Yasutoshi Nishimura ונשיא Jetro. במהלך הפורום נערכו גם מאות פגישות B2B ונחתמו שיתופי פעולה חדשים בין חברות ישראליות ויפניות.

 

יו״ר מכון היצוא, איילת נחמיאס ורבין: ״הקשר העסקי בין יפן וישראל הלך וגדל בעשור האחרון, עלה ב-40% ואף התעצם במהלך הקורונה. הפורום הכלכלי הוא הזדמנות חשובה לחזק שיתופי פעולה בחדשנות ובפתרונות טכנולוגיים למען שתי המדינות, שני העמים והקהילה הגלובלית כולה״.

 

ההתעניינות הגוברת של משקיעים מיפן בטכנולוגיה הישראלית היא אחת ההתפתחויות המרגשות ביותר בקשר ההדדי, והמפגש היום מסמל לא רק את החברות והרצון הטוב אלא גם הבעת אמון חשובה. לאחרונה חתם מכון היצוא מזכר הבנות עם בנק Mizuho היפני הפותח דלת עבור משקיעים וחברות יפניות לתעשיית ההיי טק הישראלית במיוחד בתחומי סייבר, בריאות לאוכלוסייה המבוגרת, תעשיית הרכב ואנרגיה מתחדשת. אנו מקווים שפגישות העבודה המשותפות יניבו שיתופי פעולה פוריים ונמצאים כדי לסייע לחברות גם בהמשך״.