מינוי יו"ר למכון התקנים מעורר מחאה

באגוד לשכות המסחר מוחים על הכוונה למנות יו"ר למכון התקנים שיהיה נציג התעשיינים. במכתב שנשלח אתמול אל אהוד אולמרט, שר התעשייה המסחר והתעסוקה, קובל עו"ד אוריאל לין, נשיא אגוד לשכות המסחר, על "הסכמה" שהושגה


00:00 ,11.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
באגוד לשכות המסחר מוחים על הכוונה למנות יו"ר למכון התקנים שיהיה נציג התעשיינים

במכתב שנשלח אתמול אל אהוד אולמרט, שר התעשייה המסחר והתעסוקה, קובל עו"ד אוריאל לין, נשיא אגוד לשכות המסחר, על "הסכמה" שהושגה עם התעשיינים לפיה ימונו למכון התקנים נשיא ויו"ר, כאשר היו"ר יהיה נציג התעשיינים, כפי שפורסם באמצעי התקשורת.

עו"ד לין מציין כי בלשכות המסחר רואים בחומר רבה את הכוונה למנות למוסד ממלכתי הפועל על פי חוק, נציג ישיר של גוף אינטרסנטי.
לדעתו, מעמד המכון מחייב כי תקנון המכון יסדיר את הרכב מוסדותיו ע"פ עקרונות בסיסיים של שוויון, הגינות וצדק וימנע מכל אפליה מכוונת ובלתי סבירה.
שום סקטור במשק, אינו צריך לקבל "פיצוי" כזה או אחר, שכן המינויים כולם חייבים להעשות על בסיס של שיקולים כלליים תוך מתן ביטוי לתפיסה הייצוגית המקובלת במכון התקנים.

עו"ד לין מבקש להזכיר לכבוד השר כי בפגישה עמו בתאריך 25.4.04 הוסברה בפניו אפליה מתמשכת זו, שבאה לידי ביטוי במספר המקומות המוקצים במוסדות המכון לנציגי התעשיינים לעומת אלה המוקצים לנציגי איגוד לשכות המסחר. בפגישה הובטחה תשובת השר בהקדם האפשרי.

היוזמה הנוכחית, כפי שהיא מתוארת באמצעי התקשורת, עומדת בסתירה למתחייב ואף מחמירה את האפלייה הקיימת. זאת משום שהיא יוצרת תפקיד בכיר ומובנה חדש בתקנון המכון, שתכליתו הברורה והמוצהרת היא לייצג את האינטרסים של מגזר התעשייה.


בלשכות המסחר מערערים מכל וכל על גישה זו ומבקשים שלא ליישמה. ומבקשים לחזור שוב על הבקשה, כפי שהועלתה גם בפגישת עם השר, כי יעשה שינוי דחוף ומיידי בתקנון מכון התקנים, שיאפשר ייצוג שווה לחלוטין וזהה של נציגי איגוד לשכות המסחר לזה של מגזרי התעשייה בכל מוסדות המכון.

במידה ובקשות אלה לא יענו, סבור עו"ד לין, נגיע בלית ברורה, למסקנה כי מדובר במדיניות שתכליתה להנציח את האפליה הנמשכת של ענפי המסחר והשירותים במוסדות המכון.