מטריקס: ״עוברים מתהליך של רכישת מוצר לשכירת שירות״

מנהלת יחידת החדשנות של מטריקס: ״העברת המחשב לעיניים בעתיד הקרוב תאפשר לנו לשפר את היכולות התפקודיות שלנו, בעבודה או בחיים האישיים, בכ-35%״. חברת AVIV AMCG: ״שני שליש מהארגונים מחזיקים באסטרטגיה קצרת טווח של ארבע שנים או פחות״


10:59 ,03.10.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת מטריקס ערכה סבב כנסים בישראל בנושא מהפיכת האינטרנט של הדברים (IoT). לטענית החברה, IoT, ML, AR, AI אלו טכנולוגיות המהוות את דרכו של הארגון לבצע את משימותיו בצורה קלה ויעילה יותר. על רקע תפקידם המרכזי בחיינו ומתוקף היותה של חברת מטריקס כמי שמציעה מגוון פתרונות חדשניים בתחומי ה-IoT, יצאה לאחרונה ענקית הטכנולוגיות במסע ״רואד-שואו״ נרחב חוצה ישראל, עם סבב כנסים בנושא מהפיכת האינטרנט של הדברים (IoT) והשינויים הנרחבים שהיא מביאה איתה לעולם. הכנסים התקיימו בשלושה מוקדים - בצפון בגן התעשייה נצרת, בדרום בגן התעשיה עומר ובתל אביב ב- impact labs, ונפרסו על פני שלושה ימים אינטנסיביים שכללו הרצאות מעשירות, תערוכות, סיורים ומסלולי דיון בנושאים שונים סביב מהפכת ה-IoT.

 

הכנסים דנו בשינויים העסקיים והפרטיים הצפויים בעתיד הקרוב והרחוק, הפתרונות הטכנולוגיים שישפיעו על שגרת היום יום וכיצד ניתן להיערך לכך באופן הטוב ביותר. בין נושאי הדיונים נכללו המשמעות והחשיבות של הביג דאטה בארגונים ובאיזה אופן משמשים הנתונים כמנוע לשיפור הפריון, כיצד המציאות הרבודה חושפת בפני הארגונים את כל מה שהוסתר מפניהם עד כה ופותחת צוהר לעולם חדש, מרתק ויעיל, דרכו של האינטרנט של הדברים ממוצר לשירות ומהפכת התלת מימד.

 

מנהלת יחידת החדשנות של מטריקס, יהלי אדמתי, העבירה הרצאה על העתיד הצפוי בשילוב טכנולוגיות ה-IoT ואמרה כי, ״בשלוש השנים הקרובות ניקח את המחשבים שאיתם אנחנו עובדים היום ונעביר אותם לעיניים. בהתחלה נבצע זאת באמצעות משקפיים ייעודיות אבל מהר מאוד הפעולה הזאת תתבצע באמצעות עדשות מגע מזעריות. במצב שקיים היום בו אנחנו מסתכלים על הסמארטפון שלנו כ-2,600 פעמים ביום, אנחנו פוגעים באפקטיביות של המוח שלנו. העברת המחשב לעיניים בעתיד הקרוב תאפשר לנו לשפר את היכולות התפקודיות שלנו, בין אם זה בעבודה או בחיינו האישיים, בכ-35%״.

 

אדמתי ציינה, כי ״ההערכות מדברות על כך שעד שנת 2038 תוסיף הבינה המלאכותית כ-30 מיליון דולרים לתל"ג הגלובלי בעולם. מה שיגרום לכך בין היתר הוא תוצרים חדשים של מודלים עסקיים שיקומו בעשור הקרוב ויחליפו את המודלים העסקיים המיושנים של היום. ארגונים שרוצים להיות חלק מהתעשייה הזאת חייבים להתחיל ולחשוב על בניית אסטרטגיה ארגונית תואמת לעשור הקרוב״.

 

״היום אנחנו עוברים מתהליכים של רכישת מוצר לתהליכים של שכירת שירות״, אמר יריב ענבר, מנהל חדשנות עסקית בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס. הוא מסביר, כי ״במקום לרכוש מוצר שיהיה בבעלותנו, אנחנו משלמים על שירות לפי דרישה, תשלום לפי צריכה, שירות תיקונים, עדכוני תוכנה, שדרוגים וכדומה. ישנם כבר מספר דוגמאות לכך בשוק כמו ליסינג בתחום הרכב, חללי עבודה להשכרה ועוד. ה-IoT מאפשר לנו לעשות קסמים בתחום ולהפוך כמעט כל מוצר לשירות. כיום מתקיים ניסוי ב-1,000 בתים הצורכים אוויר קר כשירות מנוהל כתחליף לרכישת מזגן. בתמורה לתשלום חודשי סמלי הלקוח מקבל מזגן בשירות ליסינג, כאשר יש לו אחריות נלווית ללא עלות נוספת על כל טיפול שיש לבצע במוצר. הפיילוט כל כך הצליח שישנם כ-5,000 לקוחות שממתינים לקבל את השירות, לאחר שנודע להם עליו מפה לאוזן בלבד״.

 

בנוסף אליהם באירוע דיברה גם דקלה מור, סמנכ״ל ייעוץ ניהולי ב-AVIV AMCG מבית מטריקס, שציינה כי הטכנולוגיה ניצחה את האסטרטגיה ארוכת הטווח. לפיה, ״ישנם מחקרים המראים כי שני שליש מהארגונים מחזיקים באסטרטגיה קצרת טווח של ארבע שנים או פחות, לאחר שהבינו כי נכון יותר לעבוד בתכניות קצרות טווח אל מול השינויים הטכנולוגיים״.

 

רנ״ג יניב ענבי, מפרויקט המרכבה של צה״ל, הציג פרויקט המשלב פיתוחים הנדסיים המשלבים מציאות מדומה ורבודה בטנקי צה״ל אשר מפותח ע״י הרשות לפיתוח טנקים בצה״ל (רפ״ט) בשיתוף חברת מטריקס. בכנס הוצג כיצד פרויקט חדשני וייחודי זה מדמה את כל פעילות הטנק ואת שלבי התכנון שלו באמצעות מציאות מדומה בטנקי צה״ל.

 

באירועים ברחבי הארץ נכחו מאות בכירים ממפעלי תעשייה וחברות הייטק וביניהם מנכ״לים, מנהלי מפעלים, מנהלי רצפת ייצור, מנהלי חדשנות, סמנכ"לי תפעול מנהלי מערכות מידע, מנהלי שיווק, מנהלי שירות  ועוד. בין הדוברים הנוספים שנכחו באירוע נכללו גם, קובי בן משה, מנכ״ל AVIV AMCG, רמי גור, מנהל מטריקס דיגיטל, ניר צרפתי, ארכיטקט פתרונות אנליטיקה ב matrix BI , רונן אברמוביץ מפרוגרמה, אריה דהן, מנכ״ל גני התעשייה, רונית אשל, מנהלת אסטרטגיה ופיתוח עסקי ברשות לחדשנות, ועוד.