מטה כחול-לבן: להעדיף במכרז לפרוייקט חשמול הרכבת קבוצה שתתחייב לאחוז גבוה יותר בביצוע קבלנות משנה

עדי ליבנה מעריך כי ניתן לבצע בפרויקט עבודות כחול-לבן בהיקף של כ-480 מיליוני שקלים. הדבר יכול לספק עבודה ל-1,400 עובדים נוספים


00:00 ,01.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

עדי ליבנה מעריך כי ניתן לבצע בפרויקט עבודות כחול-לבן בהיקף של כ-480 מיליוני שקלים. הדבר יכול לספק עבודה ל-1,400 עובדים נוספים
 
יש להעדיף במכרז של הפרוייקט לחשמול הרכבת את הקבוצה שתתחייב גם לאחוז גבוה יותר בביצוע קבלנות משנה מהתעשייה הישראלית, מעבר ל-20% הנדרשים בחוק. כך מבקש עדי ליבנה, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל כיתן תעשיות, משר התחבורה, שאול מופז; משר התמ"ת, אלי ישי וממנכ"ל הרכבת, עופר לינצ'בסקי.
 
ליבנה סבור כי מתוך 1.6 מיליארד שקל שאמורים להיות מושקעים בפרויקט, כ-30% מהיקפו, דהיינו כ-480 מיליוני שקלים, ניתן לעשות בעבודות קבלנות כחול-לבן, דבר שיביא להערכתו ליצירתם של כ-1,400 מקומות עבודה חדשים בתעשייה ובשירותים הנלווים.
 
מדובר בעיקר בביצוע עבודות מהתעשייה הישראלית בתחומי הכבלים, עמודי חשמל, עבודות ברזל כבדות, שנאים, ממסרים, וסתי מתח, לוחות חשמל ופיקוד, בקרה ואוטומציה ועוד.
 
יצוין כי מדובר במכרז להעברת מערך הרכבות הקיים מהנעת דיזל להנעה חשמלית. במסגרת המכרז יחושמלו בשלב הראשון קווי רכבת באורך של יותר מ-250 ק"מ. הקבוצה שתזכה במכרז תקים את המערכת ותחזק אותה בתקופה של 10 שנים עם אופציה להארכה ב-10 שנים נוספות.
 
יצוין כי את שלב המיון המוקדם עברו 3 קבוצות - קבוצה הכוללת את בלפור ביטי הבריטית, ואת החברות הישראליות דניה סיבוס ואלקטרה; קבוצה הכוללת את סימנס הגרמנית וחברת הרכבות הסינית צ'יינה ריאלוויז קונסטרקשן, וכן קבוצה המאגדת את החברות הספרדיות אלקנור, אס.איי וסמי.אס.איי.
 
יודגש כי הרשות לשת"פ תעשייתי (הרשפ"ת) דורשת שהקבוצה הזוכה תתחייב לבצע בארץ רכש גומלין של 35% מתוך 800 מיליון שקל במכרז, שאינו קשור לתשתיות.