מחר בכנסת: ההצבעה על חוק הטקסטיל הביטחוני

יצרני הטקסטיל הביטחוני בהתאחדות התעשיינים מזהירים: אם חוק הטקסטיל הביטחוני לא יאושר 297 עובדים מהפריפריה יפוטרו לאלתר


00:00 ,27.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

יצרני הטקסטיל הביטחוני בהתאחדות התעשיינים מזהירים: אם חוק הטקסטיל הביטחוני לא יאושר 297 עובדים מהפריפריה יפוטרו לאלתר
 
יצרני הטקסטיל הביטחוני מבקשים מחברי הכנסת לאשר מחר את "חוק הטקסטיל הביטחוני" (משרד הביטחון, צה"ל משטרת ישראל, המשרד לביטחון פנים ושב"ס), לפיו כוחות הביטחון יהיו חייבים לרכוש מוצרי טקסטיל צבאיים מתוצרת כחול לבן ולא מסין או מארצות אחרות. בדומה למצב הנהוג כיום בארה"ב.
 
הצעת חוק זו הוגשה על ידי ח"כ שלי יחימוביץ ומספר חברי כנסת נוספים. הצעה זו עברה בכנסת בקריאה טרומית ואושרה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה. 
 
אם חוק הטקסטיל הביטחוני לא יאושר בכנסת, 297 עובדים בעיקר מהפריפריה יפוטרו לאלתר בלית ברירה. כך עולה מבדיקה שערך איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים בקרב 16 יצרני טקסטיל ביטחוני לקראת ההצבעה מחר (28 יולי) במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, על חוק הטקסטיל הביטחוני. 
 
מהבדיקה עולה כי 4 מפעלים ייאלצו לסגור לחלוטין את החברה, 5 מפעלים יצמצמו את פעילות היצור או יסגרו קו יצור אחד או יותר, ב-4 מפעלים יצאו העובדים לחופשה ארוכה בלית ברירה.
 
כן מתברר מהבדיקה שערך איגוד הטקסטיל והאופנה בהתאחדות התעשיינים, כי לחילופין - אם יאושר החוק יביא הדבר לקליטתם של 573 עובדים חדשים בענף במעגל הראשון, כאשר בנוסף לכך, ב-6 מפעלים יבוצעו השקעות והרחבות בהיקף של 2.3 מיליון שקל.