מזכירות התאחדות חקלאי ישראל תתכנס לבחור מזכ"ל חדש

המועמד הבולט הינו ח"כ לשעבר אבשלום וילן אשר מיועד להחליף את יוסטה בלייר ז"ל. וילן עמד בראש הלובי החקלאי בכל עשר שנות כהותנו בכנסת


00:00 ,21.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

המועמד הבולט הינו ח"כ לשעבר אבשלום וילן אשר מיועד להחליף את יוסטה בלייר ז"ל. וילן עמד בראש הלובי החקלאי בכל עשר שנות כהותנו בכנסת
 
מזכירות התאחדות חקלאי ישראל, המאגדת את תנועות ההתיישבות וארגוני המגדלים, תתכנס ביום שני הקרוב (27 באפריל) על מנת לבחור בח"כ לשעבר אבשלום וילן למזכ"ל ההתאחדות. וילן מיועד להחליף את יוסטה בלייר ז"ל שעמד בראש ההתאחדות מיום הקמתה.
 
מהתאחדות חקלאי ישראל נמסר כי וילן עמד בראש הלובי החקלאי בכל עשר שנות כהותנו בכנסת, קידם נושאי חקיקה רבים והוביל מאבקים למניעת פגיעה בחקלאות ובחקלאים. לאחר הבחירות פנו לוילן ראשי תנועות ההתיישבות והציעו לו לעמוד בראש ההתאחדות.
 
אבשלום וילן ציין כי בפני התאחדות חקלאי ישראל עומד יעד חשוב של החזרת החקלאות למקומה בסדר העדיפות הלאומי ולשנות את המגמה של פגיעה בחקלאות ובחקלאים כחלק מ"שחיטת הפרות הקדושות" בחברה הישראלית. "הגיעה העת לשים קץ לדמגוגיה שמפיצים גורמים שונים שמציגים את החקלאות כזוללת מים וחיה על סובסידיות – שני מיתוסים שאינן נכונים בעליל".
 
בטווח המיידי תידרש התאחדות חקלאי ישראל לטפל במשבר הכלכלי העולמי שפוגע ביצוא, בקיצוצים החריפים במכסות המים, בהבטחת עובדים תאילנדים לחקלאות ובזכויות החקלאים בקרקע.
 
"עבדתי עם יוסטה כתף אל כתף בשיתוף פעולה שנים רבות ואם אקבל את אמון ראשי התנועות והארגונים אראה כמשימה חשובה להמשיך את היסודות החשובים שהוא הניח בהסדרת נושא המים ונושאים אחרים ואשר הוא לא הספיק לסיים בשל מותו הפתאומי", אמר וילן.