מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: ביטול התוכנית להטלת מע"מ על פירות וירקות

טוען כי הייקור החד יפגע בראש ובראשונה בשכבות החלשות, שהפירות והירקות מהווים למעלה מ-20% מסל המזון שלהן


00:00 ,30.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

טוען כי הייקור החד יפגע בראש ובראשונה בשכבות החלשות, שהפירות והירקות מהווים למעלה מ-20% מסל המזון שלהן
 
ראשי תנועות ההתיישבות וארגוני המגדלים בחרו פה אחד בח"כ לשעבר אבשלום (אבו) וילן למזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל במקומו של יוסטה בלייר ז"ל שעמד בראש ההתאחדות מיום הקמתה.
 
מזכירות ההתאחדות בחרה במזכ"ל תנועת המושבים, איתן בן דוד, ליו"ר ההתאחדות במקומו של מזכיר התנועה הקיבוצית לשעבר, גברי ברגיל.
 
בן דוד בירך על המינוי של וילן למזכ"ל ההתאחדות ואמר שהוא בעל ניסיון רב ומוצלח כראש הלובי החקלאי בכנסת במשך עשר שנים בהובלת מאבקים לחיזוק החקלאות והחקלאים. לדבריו, העבודה החשובה שיוסטה בלייר ז"ל עשה באיחוד כל הגורמים המייצגים את ההתיישבות והחקלאות תחת התאחדות חקלאי ישראל נקטעה בנסיבות עצובות והתפקיד כעת הוא להמשיך את המלאכה החשובה.
 
וילן אמר שהיעד המיידי והדחוף של ההתאחדות הוא ביטול תוכנית הממשלה להטלת מע"מ על פירות וירקות. הייקור החד יפגע בראש ובראשונה בשכבות החלשות, שהפירות והירקות מהווים למעלה מ-20% מסל המזון שלהן. זו הוצאה שהמשפחות לא יכולות לצמצם בה ואסור שיעשו זאת כדי לא לפגוע תזונה הבסיסית.
 
מוזר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהתחייב להורדת מסים ולהגנה על השכבות החלשות מוצא לנכון לפגוע בהן פגיעה כה קשה באחת ההחלטות הראשונות שממשלתו מקבלת, אמר וילן. תנועות ההתיישבות וארגוני החקלאים יפעלו להסרת סעיף זה מהתוכנית הכלכלית. אני מאמין שהן המפלגות השותפות בקואליציה והן האופוזיציה לא יתנו את ידן למהלך כזה דווקא בעיצומו של המשבר הכלכלי החמור.
 
אבשלום וילן אמר שהיעד ארוך הטווח של התאחדות חקלאי ישראל הוא החזרת החקלאות למקומה בסדר העדיפות הלאומי ולשנות את המגמה של פגיעה בחקלאות ובחקלאים כחלק מ"שחיטת הפרות הקדושות" בחברה הישראלית.