מזכ"ל ה-OECD יגיע לישראל בינואר 2010

זאת לקראת סיום הליך ההצטרפות לארגון. שר האוצר שטייניץ הורה על האצת הדיונים הפנימיים וציין כי מובטחת תמיכה בצירוף ישראל לארגון


00:00 ,03.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לקראת סיום הליך ההצטרפות לארגון. שר האוצר שטייניץ הורה על האצת הדיונים הפנימיים וציין כי מובטחת תמיכה בצירוף ישראל לארגון 
 
הקבינט החברתי כלכלי בראשות שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, דן היום בתהליך ההצטרפות של ישראל לארגון ה-OECD ובנושא השימועים מול ה-OECD שמנהלת ועדת היגוי בינמשרדית מיוחדת בראשות מנהל האגף הבינלאומי באוצר, עודד ברוק.
 
שר האוצר שטייניץ הורה על האצת הדיונים הפנימיים לקראת ההצטרפות לארגון והודיע כי מדי חודש ידון הקבינט החברתי-כלכלי בנושא. השר עדכן על הגעתו הצפויה לארץ של מזכ"ל הארגון, אנחל גוריה, בינואר 2010, לקראת סיום תהליך ההצטרפות ועל השתתפותו בישיבה מיוחדת של הקבינט החברתי-כלכלי. השר דיווח לחברי הקבינט כי הוא ניהל בתקופה האחרונה סדרת פגישות עם חלק נכבד משרי האוצר ובכירי המערכת הכלכלית של 30 מדינות הארגון וכולם, עד כה, התחייבו לתמוך בצירופה של ישראל ל-OECD הצפוי במהלך שנת 2010.
 
מאז שסוכם בין שר האוצר למזכ"ל הארגון, אנחל גוריה, על תאריך יעד להצטרפותה הסופית של ישראל לארגון - במחצית הראשונה של 2010, הואצו המהלכים והביקורים ההדדיים בראשות שרי הממשלה. במסגרת זו, יופיעו בשבוע הבא נגיד בנק ישראל, שר החינוך ונציגי משרד האוצר בפני ועדה של הארגון.
 
שר החינוך, גדעון סער, הציג בישיבת הקבינט, לקראת הופעתו בפני ארגון ה-OECD בשבוע הבא, את המהלכים המבוצעים על ידו, וביניהם: פתיחת מו"מ עם ארגון המורים לקראת השלמת מהלך הרפורמה במערכת החינוך; מיקוד הלימודים בבתי הספר בשפת-אם, מתמטיקה ומדעים; יצירת שיתוף פעולה בין גורמי ההשכלה הגבוהה לקראת תוכנית רב שנתית והגברת השקיפות בהשכלה הגבוהה, שבאה לידי ביטוי בהסכם הנוגע להעברת נתוני השכר באוניברסיטאות לאוצר.
 
בישיבת הקבינט השתתפו: נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, שר התשתיות, עוזי לנדאו, השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן, שר החינוך, גדעון סער, שר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ, סגן שר האוצר, יצחק כהן, סגן שר החוץ, דני איילון, מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני ומנכ"ל משרד המשפטים, גיא רוטקופף.