מזכ"ל OECD יגיע לישראל

המזכ"ל אנחל גוריה יגיע עם יו"ר ארגון BIAC, צ'ארלס היטר וייפגש עם השר בן אליעזר ושרגא ברוש. במסגרת המפגש ידונו בחשיבות הצטרפותה של ישראל ל-OECD לסקטור הפרטי. בהתאחדות התעשיינים מציינים כי תהליך ההצטרפות הסתיים ועתה מצפים מהממשלה להתחיל להפיק מכך תוצרים


00:00 ,18.11.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

המזכ"ל אנחל גוריה יגיע עם יו"ר ארגון BIAC, צ'ארלס היטר וייפגש עם השר בן אליעזר ושרגא ברוש. במסגרת המפגש ידונו בחשיבות הצטרפותה של ישראל ל-OECDלסקטור הפרטי. בהתאחדות התעשיינים מציינים כי תהליך ההצטרפות הסתיים ועתה מצפים מהממשלה להתחיל להפיק מכך תוצרים
 
מזכ"ל ה- OECD, אנחל גוריה ויו"ר ארגון BIAC- ועדת עסקים ותעשייה, צ'ארלס היטר, יגיעו לביקור בישראל ב-21 בנובמבר. לרגל הביקור, יתקיים בהתאחדות התעשיינים מפגש מיוחד במעמד שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן-אליעזר ונשיא התאחדות התעשיינים ,שרגא ברוש, שיעסוק בחשיבות ההצטרפות של ישראל ל- OECD עבור הסקטור הפרטי.
 
בהתאחדות התעשיינים מציינים כי, תהליך ההצטרפות ל-OECD הסתיים. התאחדות התעשיינים אשר הייתה בחמש השנים האחרונות משקיפה ב-BIAC, ועדת עסקים ותעשייה המייעצת ל-OECD הינה כעת חברה מלאה. כעת מצפים בהתאחדות התעשיינים מהממשלה להתחיל להפיק תוצרים ממשיים מתוקף החברות בארגון.
 
עוד נמסר כי, התאחדות התעשיינים רואה ב-OECD כלי לשיפור איכות העבודה הממשלתית וקידום השירות לאזרח ולמגזר העסקי, וטיוב הבירוקרטיה.
 
קיימות מגוון ועדות שונות. התחומים בהם עוסקות קבוצות העבודה השונות וההזדמנות להתעדכן בצורה מרוכזת ורוחבית, כמו גם האפשרויות להחלפת מידע, מהווים מקור ידע אדיר בעל משמעות גדולה ביותר לכלל החברות בארץ בתחום ובייחוד לאור תהליך הצטרפותנו לארגון.
 
עוד מדגישים בהתאחדות התעשיינים כי, התאחדות התעשיינים חברה מלאה במספר ועדות מדיניות של BIAC בנושאים שונים, ביניהם: כימיקלים, חינוך, הגבלים עסקיים, הקמת הוועדה לענייני מס בישראל של BIAC, נושאי קניין רוחני ועוד.
 
הארגון מקיים יחסים עם קהילת העסקים ועם האיגודים מקצועיים באמצעות הוועדה המייעצת של ארגוני עסקים ותעשייה, (TUAC) והוועדה המייעצת של איגודי העובדים. שתי הוועדות בעלות מעמד של גופים מייעצים לארגון ועדות הסמך שלו.
 
BIAC נוסד ב-1962 כארגון עצמאי וזכה להכרה רשמית מצד ארגון ה- OECD, כמייצגת קהילת העסקים של ארצות ה-OECD. ב -BIAC שותפים במעמד של חברים מלאים ארגוני התעשייה והמעסיקים של המדינות החברות בארגון ה-OECD ובמעמד של משקיפים ארגוני תעשייה של סין, הודו, ברזיל ורוסיה.
 
הארגון BIAC מכסה את כל נושאי המדיניות הכלכלית הנדונים בארגון ה-OECD באמצעות 32 ועדות וקבוצות מדיניות (Policy Groups). היעדים העיקריים של הארגון כוללים: מתן התייחסות בנוגע לקווי מדיניות והמלצות פעולה המתגבשים בארגון ה-OECD מנקודת הראות של הסקטור הפרטי; עמידה על מתן מענה לצורכי קהילת העסקים והתעשייה במסגרת הכלים שמעמיד ה-OECD ביישום מדיניותו; העברת מידע מוקדם בדבר יוזמות חדשות מטעם ה-OECD והשלכותיהן על המגזר הפרטי.
 
במהלך השנתיים האחרונות, מוסרים בהתאחדות התעשיינים, כאשר חקיקת המס של ישראל ונהליה נסקרו על ידי מומחי המס של ה-OECD, גברה באופן משמעותי המודעות בישראל לחשיבותם של מחירי העברה ושל השפעות המס של מסחר בחו"ל על ידי ה-OECD. התאחדות התעשיינים הקימה את הוועדה לענייני מס בישראל של BIAC.
 
ההצטרפות לארגון ה-OECD מקנה יוקרה אשר מהווה "חותמת איכות", וככזו תביא לעידוד השקעות זרות וחיזוק הכלכלה הישראלית. כמו כן, צפויה הצטרפות לארגון לשפר את דירוג האשראי של ישראל, לפתוח אפיקים חדשים של הידברות עם מדינות אחרות ועוד.