מוצר חדש מבית "דוד משה": גזר "חצי מנה" בשקיות קטנות

אריזות "חצי מנה" מתאימות למשפחות קטנות, לבודדים ולפיקניקים. בשנה האחרונה החל יצוא של תפוחי אדמה וגזר באריזות "דוד משה" לרוסיה ולמזרח אירופה


00:00 ,04.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

אריזות "חצי מנה" מתאימות למשפחות קטנות, לבודדים ולפיקניקים. בשנה האחרונה החל יצוא של תפוחי אדמה וגזר באריזות "דוד משה" לרוסיה ולמזרח אירופה
 
קיבוצי חבל מעון בנגב המערבי, מגדלי ומשווקי תפוחי אדמה וגזר במסגרת המותג "דוד משה", מוציאים לשוק מוצר חדש: גזר "חצי מנה" באריזות קטנות במשקל של כחצי קילו. המוצר מתאים למשפחות קטנות שאינן נזקקות לכמויות גדולות, לבודדים וכן למי שרוצים לקחת איתם גזר טרי לפיקניקים ומנגלים בחיק הטבע.
 
"דוד משה" הוא מהמותגים המובילים בתחום התוצרת החקלאית בישראל. קיבוצי חבל מעון משווקים תחת מותג זה את יבולי תפוחי האדמה והגזר, במקביל לשיווק של הירקות הלא ממותגים לשווקים ולתעשייה. בשנה האחרונה החל יצוא של תפוחי אדמה וגזר באריזות "דוד משה" לרוסיה ולמזרח אירופה.
 
גזר "דוד משה" עובר במפעלי חבל מעון תהליך של שטיפה והברשה. תכולת השקיות אחידה הן מבחינת האורך והן מבחינת הקוטר של הגזר. השקיות שקופות על מנת שהצרכנים יוכלו לראות את תכולתן. גזר "דוד משה" נמכר באריזות של 1 ק"ג ומעתה באריזות קטנות של "חצי מנה".
 
הגזר ידוע בערכיו התזונתיים הגבוהים שנמצאים בעיקר בקליפתו. מחקרים רבים חושפים את תרומתו לבריאות הגוף. לאחרונה חוקרים מאוניברסיטת ניוקאסל שבאנגליה ואוניברסיטת דרום דנמרק, גילו כי החומר פלקרינול המצוי בגזר באופן טבעי מסייע במניעת סרטן המעי הגס. חומרים נוספים שתורמים לבריאות ומצויים בגזר הם בטה קרוטן, חומר נוגד חימצון, המשמש ליצירת ויטמין Aהמשפר את יכולת ראיית הלילה ומקטין את הסיכון ללקות במחלות עיניים. כן הוא עוזר לגדילה, לחלוקת תאים, לרבייה ולחיסון. ככל שהגזר כתום יותר, כך יש בו יותר בטה קרוטין. בנוסף, יש בגזר גם ברזל, נתרן, אשלגן, סידן, ויטמין C, חלבון ורק כ- 40 קלוריות ב-100 גרם. אכילת גזר מועילה לחיזוק המערכת החיסונית, להקטנת הרגישות לאור, עוזרת במצבי אנמיה, מקטינה את הסיכוי ללקות בהתקפי לב ובלחץ דם גבוה ואפילו ממעיטה פצעי בגרות. מיץ גזר מעולה לטיפול בבעיות קיבה, החל מקלקול קיבה ועד למחלות קיבה קשות יותר.