מועצת הרשות הפלשתינאית מזמינה ישראלים להתחיל להשקיע מיידית

מנכ"ל משרד הכלכלה הפלסטיני: אנו מזמינים תעשיינים ישראלים להתחיל להשקיע מיידית גם בתחומי הרשות וגם באזורי התעשייה, בעיקר בתחומי הבניה, אנרגיה, נעליים ועוד; טוען - כדי שנוכל להתמודד עם האבטלה החמורה ולבנות כלכלה עצמאית - אנו זקוקים לכך שישראל תעסיק פלסטינאי


00:00 ,17.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד הכלכלה הפלסטיני: אנו מזמינים תעשיינים ישראלים להתחיל להשקיע מיידית גם בתחומי הרשות וגם באזורי התעשייה, בעיקר בתחומי הבניה, אנרגיה, נעליים ועוד; טוען - כדי שנוכל להתמודד עם האבטלה החמורה ולבנות כלכלה עצמאית - אנו זקוקים לכך שישראל תעסיק פלסטינאים ב-7 - 10 השנים הקרובות.
 
מועצת הרשות הפלשתינאית וגם אנשי עסקים פלסטינים פרטיים מזמינים ישראלים להתחיל להשקיע מיידית גם בתחומי הרשות וגם באזורי התעשייה. כך אמר סאעב באמיה, מנכ"ל משרד הכלכלה הפלסטיני ומי שעמד בראש הצוות הכלכלי של הרשות לתיאום ההינתקות.
 
לדבריו, שיתופי הפעולה עשויים להיות בעיקר בתחום הבנייה, אנרגיה, טקסטיל נעליים, ריהוט, אבן ושיש וגם בתחום התיירות. לדבריו גם תחום תעשיית המידע מתפתח ויש מקום לעבודה משותפת עם ישראל.
 
באמיה אמר כי הרשות זקוקה לאפשרות של העסקת פלסטינים במשק הישראלי ב-7 - 10 השנים הקרובות כדי שיוכלו להתמודד עם האבטלה החמורה ועד שיבנו כלכלה פלסטינית עצמאית. לטענתו ההחלטה של ממשלת ישראל לא לאפשר זאת אלא עד שנת 2008, היא החלטה שגוייה.
 
לדבריו, יש לו סיבות להאמין שפוליטיקאים מרכזיים בישראל חושבים על זה מחדש.
 
הגישה של ישראל המדברת על הפרדה דמוגרפית לא מביאה בחשבון את ההשפעה הכלכלית. באמיה טוען, כי טוב יעשו הישראלים אם יפעלו לשינוי מדיניות זו.
 
מנכ"ל משרד הכלכלה הפלסטיני אמר עוד כי יש לאחד מאמצים ולהזמין את התאחדות התעשיינים של ישראל ואת נציגי pal trade- המכון הפלסטיני לפיתוח הסחר כדי ליצור ולקדם אינטרס משותף.
 
באמיה אמר עוד, כי היעד הראשוני צריך להוות חזרה להיקף הסחר של שנת 2000.
 
עוד אמר, כי אם יצליחו לשקם את הכלכלה הפלסטינית ולטפל בבעיית העוני והאבטלה, זו תהיה תרומה ישירה לביטחון ישראל. לעומת זאת - כשלון בתהליך השיקום יהווה תרומה ישירה לקיצוניים.
 
לדבריו, האינטרס של הרשות הוא לקחת חלק בהבטחת ביטחונה של ישראל.
 
באמיה טוען, כי יש לחזור לתיאום בטחוני כמו שהיה בשנים הטובות של ההסכמים.
 
עוד אמר באמיה כי ההסכמות בעניין מעברי הגבול שנחתמו הן רק צעד אחד סמלי חיובי אך לא מספיק. "הדבר העיקרי", אומר מנכ"ל משרד הכלכלה הפלסטיני, "הם המעברים בין ישראל לבין הרשות, מעברים שעדיים לא מתפקדים כמו שצריך". 
 
עניין נוסף, הוא שדה התעופה בדהניה. באמיה קבל על כך שישראל לא מאפשרת לפלסטינים להפעילו. הוא אמר, שחשיבותו גבוהה לשיפור הכלכלה הפלסטינית. עוד אמר, כי הרשות מבקשת גם להקים בשדה התעופה בדהניה מסוף סחורות - דבר שיהפוך לחלק חשוב בתשתית הכלכלית העתידית.
 
עניין חשוב אחר, הוא המעבר היבשתי בין רצועת עזה לבין הגדה. באמיה אמר, כי ההסכם שנחתם דורש הסדר מיידי למעבר ועדיין לא רואים תכנית רצינית של ממשלת ישראל ליצירת הסדר שכזה.
 
באמיה אמר כי האמריקאים והישראלים צריכים למצוא הסדרים אחרים שיצמצמו את הסגר למינימום.         

באמיה אמר את הדברים לביטאון התעשיינים.