מוליכים למחצה ביפן

הציר הכלכלי של משרד התמ"ת בטוקיו נח שני ומכון היצוא ארגנו אירוע לחברות ישראליות מתחום המוליכים למחצה;בעז הירש- מנהל המינהל לסחר חוץ בתמ"ת: מדובר בפעילות ראשונה מסוגה שכללה מספר רובדי הידברות וחשיפה שנועדו להציג יכולות טכנולוגיות


00:00 ,04.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הציר הכלכלי של משרד התמ"ת בטוקיו נח שני ומכון היצוא ארגנו אירוע לחברות ישראליות מתחום המוליכים למחצה;בעז הירש- מנהל המינהל לסחר חוץ בתמ"ת: מדובר בפעילות ראשונה מסוגה שכללה מספר רובדי הידברות וחשיפה שנועדו להציג יכולות טכנולוגיות
 
הציר הכלכלי של משרד התמ"ת בטוקיו נח שני ומכון היצוא ארגנו לאחרונה ביקור ביפן למשלחת של 10 חברות ישראליות מתחום הציוד לתעשיית המוליכים למחצה. במסגרת הביקור קיימו החברות הישראליות מפגשים עסקיים עם חברות יפניות מובילות וכן אורגנו לנציגי החברות הישראליות עשרות פגישות אישיות ממוקדות.
 
שני אומר כי הפגישות היו מוצלחות ובעלות פוטנציאל עסקי רב והוסיף כי מתגובת נציגי החברות הישראליות עולה שביעות רצון רבה וכך גם מנציגי החברות היפניות שהשתתפו במפגשים המקצועיים.
 
בועז הירש מנהל המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת מציין כי מדובר בפעילות ראשונה מסוגה שכללה מספר רובדי הידברות וחשיפה שנועדו להציג יכולות טכנולוגיות בפני מרבית קהלי היעד.
 
הפעילות כללה:
- ביקור בחברות יפניות מובילות ובכללם Hitachi, Renesas, Fujitsu. במסגרת הביקורים נפגשו החברות הישראליות עם צוותי רכש בכירים. הביקור כלל מצגות של החברות הישראליות ודיון.
- קבלת פנים בבית השגריר אליה הגיעו כ-40 נציגים בכירים מתעשיית המוליכים למחצה של יפן כגון NEC, Applied Materials, Intelועוד. במהלך קבלת הפנים התקיימה מצגת של החברות הישראליות ורב שיח בין המשתתפים.
- השתתפות בתערוכת Semicon Japan- במסגרת התערוכה הקים מכון היצוא ביתן אשר גם בו התקיימו מפגשים עסקיים אשר תואמו ע"י הנציגות הכלכלית.
בין החברות אשר הגיעו לביתן לפגישות : Toshiba, Sharp, Panasonic.
בין החברות הישראליות שהשתתפו באירוע: ADT, Coreflow, Ci Semi, Camtek, Nova, Negevtech, Elina, Ricor.
 
עמירם הלוי - מנהל תחום הסחר עם אסיה במשרד התמ"ת מוסר שבתשעת החודשים הראשונים של שנת 2005 הסחר ההדדי עם יפן הסתכם בסך של 1,676 מיליארד דולר. באותה תקופה עמד היצוא ליפן על 575 מליון דולר (עליה של 16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד). ענפי היצוא העיקריים בתקופה זו - מכונות ומכשירים מכניים (36%), מכשירים אופטיים וציוד רפואי (18%), יהלומים ואבני חן (20%%) ומוצרים כימיים (10%).
היבוא מיפן עמד בתקופה זו על 1,100 מליון דולר (עליה של 2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד). ענפי היבוא העיקרים- כלי רכב (45%),מכונות ומכשירים מכניים (27%) מכשירים אופטיים וציוד רפואי (9%%) ומוצרים כימיים (7%).