מדד חודש יוני צפוי לרדת בשיעור של 0.4 אחוז

מדד חודש יוני צפוי לרדת בשיעור של 0.4 אחוז. כך צופים כלכלני איגוד לשכות המסחר בתחזית המדד החודשית שפורסמה היום. כלכלני האיגוד מציינים כי מעבר לשינויים העונתיים כמו בסעיפים פירות וירקות, נסיעות והלבשה


00:00 ,09.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מדד חודש יוני צפוי לרדת בשיעור של 0.4 אחוז. כך צופים כלכלני איגוד לשכות המסחר בתחזית המדד החודשית שפורסמה היום.

כלכלני האיגוד מציינים כי מעבר לשינויים העונתיים כמו בסעיפים פירות וירקות, נסיעות והלבשה והנעלה, הפעילות בחודש יוני הושפעה בעיקר מהמשך התחזקות השקל ביחס לדולר, מהירידה הריאלית במחירי הארנונה (3.2 אחוזים בהשוואה ל- 6.5 אחוזי מדד) והמשך הירידה במחירי הדלקים בעולם.

בחודש יוני על פי התחזית צפויות להירשם ירידות מחירים בסעיפי דיור (1.3 אחוז), אחזקת דירה (0.5 אחוז), ריהוט וציוד לבית (0.1 אחוז) ותחבורה ותקשורת (0.5 אחוז). עליות אלה יסתכמו לשיעור כולל של 2.4 אחוזים, אשר יתרמו למדד הכללי כ- 0.45 אחוז.

במקביל צפויה עליה עונתית של 1 אחוז במחירי הפירות והירקות ועליה של 0.5 אחוז בסעיף הלבשה והנעלה כתוצאה מעונתיות. עליות אלו הסתכמו לשיעור כולל של 1.5 אחוזים, אשר יתרמו למדד הכללי 0.05 אחוז.

אגף הכלכלה של האיגוד מציין שהירידה הצפויה בסעיף הדיור נובעת מהמשך התחזקות השקל במהלך התקופה הנסקרת בשיעור של כ- 2.5 אחוזים. בסעיף התחבורה והתקשורת צפויה ירידה בשל הוזלת מחירי המכוניות (כתוצאה מהתיסוף), הירידה במחירי הדלקים בעולם בשיעור של כ- 1 אחוז והמבצעים העונתיים במחירי הטיסה לחו"ל.

באגף הכלכלה של האיגוד צופים עוד שתופעת המדדים השליליים תמשך בחודשי הקיץ בהם יורדים מחירי הפירות והירקות ומחירי ההלבשה וההנעלה. לעומת זאת בחודשי החורף צפויים מדדים חיוביים נמוכים. כך שבסה"כ שיעור האינפלציה הכולל הצפוי לשנת 2003 הינו כ- 0.4 אחוז.